Boeing imao najgoru godinu u tri decenije i izgubio titulu najvećeg proizvođača aviona

Uslijed velike krize sa modelom 737 Max, kompanija Boeing u 2019. godini pretrpjela je najveće gubitke u protekle tri decenije što joj je oduzelo titulu najvećeg proizvođača aviona na svijetu.

Podaci o prodaji i isporuci Boeinga, koje je objavila kompanija, pokazali su gubitak od 87 narudžbi komercijalnih aviona u poređenju sa narudžbama na kraju 2018. godine, piše Business Insider.

I dok se narudžbe Boeinga postepeno usporavaju u avioindustriji, rival Airbus zabilježio je 768 narudžbi aviona za cijelu godinu, što je još veća Boeingova nevolja.

Glasnogovornik Boeinga izjavio je za CNBC da se neto negativna godina u ovoj kompaniji “definitivno nije desila u posljednjih 30 godina”, te da ne može podsjetiti da li se to ikada ranije desilo.

Neuspjeh Boeinga da osigura narudžbe ostavio ga je u slabijem položaju od Airbusa. Europski proizvođač aviona završio je 2019. godinu sa narudžbama od 7.482 komercijalna aviona, što osigurava stalnu proizvodnju i isporuku za otprilike deset godina. Boeing je na svojoj listi narudžbi imao 5.406 aviona.

Loši prodajni rezultati i smanjen broj narudžbi mogli bi imati velike utjecaje na proizvodni sektor Boeinga. Podsjećamo, Boeing je najveći izvoznik u SAD-u koji ima snažan globalni lanac distribucije dijelova aviona.

Kriza sa modelom 737 Max najviše je doprinijela padu poslovanja Boeinga. Podsjećamo, ovaj model prizemljen je u martu 2019. nakon dvije fatalne avionske nesreće u razmaku od pet mjeseci.

Najnovija generacija Boeingove uspješne serije 737 Max pod jakim je nadzorom svih regulatora jer je Boeing iskritikovan kako je više fokusiran na kratkoročni profit nego na sigurnost i kvalitet svojih aviona.

Dobijanje dozvole za povratak u zrak stoga je prioritet za novog izvršnog direktora kompanije Davida Calhouna.

“To ćemo riješiti i riješit ćemo to kako treba”, rekao je Calhouna u e-mailu uposlenicima Boeinga.

Inače, prošle godine Airbus je zabilježio 654 narudžbe svog aviona A320, direktnog konkurenta Boeingovom 737 modelu.

Pored pada novih narudžbi, u 2019. pala je i dostava postojećih narudžbi Boeingovih modela, dijelom zbog toga što kompanija nije u stanju dovršiti proizvodnju, ali i zbog toga što gotovo 400 prizemljenih 737 Max modela miruju u skladištima kompanije.

Boeing je u 2019. isporučio 380 komercijalnih aviona, što je najmanji broj od 2007. godine. U isto vrijeme Airbus je isporučio rekordnih 786 aviona.

Biznis.ba