BiH

Cracolici: Za uspjeh start-upa potrebna strategija

Autor: Biznis.ba
Cracolici: Za uspjeh start-upa potrebna strategija

Silicijska dolina je dom za 85 posto od 1.000 najvećih i najprofitabilnijih start-upa na svijetu, srednja i istočna Evropa ugostila ih je pet posto, dok ih na području Balkana nema, ali to ne znači da su ljudi u Silikonskoj dolini pametniji ili obrazovaniji od onih na zapadnom Balkanu ili u Bosni i Hercegovini, jednostavno su na boljem mjestu za start-upe.

Kazao je to u razgovoru za Fenu generalni direktor "Nomadic Minds" Francesco Cracolici koji će biti jedan od pet govornika na ovogodišnjem "Sarajevo Unlimited" forumu kojeg organizira poduzetnički, inovacijski i kreativni centar Networks INT u Sarajevu 5. i 6. novembra.

"Sarajevo Unlimited" prvi je regionalni forum inovacija, poduzetništva i tehnologije, nastao je kao rezultat aktivnosti prvih godinu dana rada poduzetničkog, inovacijskog i edukacionog centra Networks u Sarajevu.

Generalni direktor "Nomadic Minds", kompanije koja razvija i povezuje najveći ekosistem start-upa pomažući im da rastu i razvijaju predstavljajući ih najvećim investitorima, na "Sarajevo Unlimitedu" govorit će o temi "Svi trikovi za uspješno kreiranje kompanije koje vam niko ranije nije rekao".

"Nomadic Minds" je najveća svjetska mreža Silikonske doline koja kolektivno zarađuje četiri biliona dolara i generiranih 20 biliona dolara u vrijednostima kompanija, a usko sarađuje s Bijelom kućom, kraljem Maroka, kraljem Jordana, Vladom Paragvaja i mnogim drugim.

Francesco Cracolici napominje da je u Silikonskoj dolini lako upoznati investitore, dok u BiH nije, lako je pronaći globalne partnere ili klijente koji mogu distribuirati ili kupiti proizvod, dok u BiH nije te je lako naučiti sve o svijetu start-upa i pronaći uspješnog mentora, dok u BiH to nije slučaj.

- Stvorili smo program koji povezuje najbolje start-upe iz cijelog svijeta i omogućavamo im pristup najboljoj svjetskoj mreži klijenata/investitora/mentora - pojasnio je Cracolici.

Do sada su pomogli više od 1.200 start-upa iz 65 zemalja. Jedan od dva start-upa zahvaljujući njima sklopili su ugovor s globalnim klijentom, a jedan od četiri prikupio je sredstva od investitora u ukupnom iznosu od 1,4 milijarde dolara.

- Ovaj rekord pozicionira Nomadic Minds US Market Access (naziv programa) kao jedan od tri najbolja svjetska programa - naglasio je Cracolici.

Cracolicijeva kompanija kojom rukovodi bira tehnološke start-upe i pomažu ima da postanu velike kompanije. To znači da biraju najbolje start-upe te ih, kroz njihov korak po korak program, povezuju s nekim od najboljih mentora, klijenata i investitora na svijetu.

- Naši mentori stvorili su firme u vrijednosti višoj od 20 milijardi dolara koji rade za Bijelu kuću, Ujedinjene Arapske Emirate, kralja Jordana, kralja Maroka i druge. Zahvaljujući mentorskoj podršci, naši su start-upi sklopili ponude vrijedne više od 500 miliona dolara, prikupili 1,4 milijarde dolara i stekli 1,1 milijardu prihoda - pojasnio je.

Zahvaljujući takvim rezultatima, procjenjuju da su stvorili više od 200.000 novih radnih mjesta, što je više od Googlea i Facebooka zajedno.

- Imali smo nevjerojatne priče o uspjehu. Neke naše kompanije vrijede stotine miliona, jedna od njih ovog mjeseca prodata je za 120 miliona dolara. Pomogli smo im, ali bili su sjajni i bez nas - kaže Cracolici.

Postignuće na koje je najponosniji je kad vidi osnivače startupa koji, nakon razgovora sa stručnjacima i učenja najboljih praksi, mogu svoju firmu potpuno preokrenuti i napraviti nevjerovatnu mašinu za stvaranje profita koji zapošljava nove ljude i pomaže ekonomiji.

Budući da će Cracolici na "Sarajevo Unlimitedu" govoriti o temi "Svi trikovi za uspješno kreiranje kompanije koje vam niko ranije nije rekao", u razgovoru za Fenu on napominje da u ovom brzom vremenu u kojem je sve digitalno, izgradnja pobjedničkog proizvoda postaje sve lakša i lakša.

- Postoji jedna specifična greška koju čini 99 posto propalih start-upa o čemu ću više govoriti tokom prezentacije, a to je činjenica da nije najbolji proizvod onaj koji pobjeđuje, već je za uspjeh potrebna najbolja strategija za zadržavanje klijenta - kazao je.

Proizvod je samo jedan segment uspjeha, dodaje, ali je daleko od toga da bude jedini odgovoran budući da je, ocjenjuje Cracolici, proces prodaje i marketinga vrlo važan segment uspjeha.

- Svijet je prepun nevjerojatnih proizvoda koje niko ne kupuje te firme propadaju. Ono što bi svaki pokretač kompanije trebao učiniti je usmjeriti 100 posto svog napora na razvoj procesa prodaje koji vam omogućuje da vam prihodi rastu. To je prava tajna koja bi mogla promijeniti budućnost većine start-upa - zaključio je u razgovoru za Fenu generalni direktor "Nomadic Minds" Francesco Cracolici.

Kroz prethodne godine forum "Sarajevo Unlimited" okupio je 10.156 učesnika, prezentirano je 220 start-upa koji su iznijeli brilijantne ideje investitorima i publici u regionu i svijetu, gostovala su 252 govornika koji su podijelili inspirativno iskustvo u polju inovacija i poduzetništva.

Također, Forum je ugostio 14 ključnih govornika iz kompanija Google, Deutsche Telecom, BBC, Alibaba, Viber i Huawei, a prisustvovalo mu je 480 stranih delegacija, predstavnika državnih institucija, predstavnika univerziteta, korporacija, banaka, osiguravajućih kuća, tehnoloških parkova i kreativnih hubova.

Ovogodišnji "Sarajevo Unlimited" podržali su: BH Telecom, MIBO komunikacije, NLB Banka, Naučni park iz Graza, ESP BH doo, Vijeće stranih investicija (FIC), Njemačka razvojna agencija-GIZ i mnogi drugi.

Biznis.ba / FENA