Džindić: Moramo imati alternativu za gas, bivša Uprava BH-Gasa napravila štetu

Sigurnost i stabilnost snabdijevanja gasom može se povećati kad imate alternativu, i svako mora imati alternativu za bilo koji energent, pa i za gas. Nažalost, mi u ovom trenutku imamo jednu jedinu cijev i jedno jedino napajanje, a to je potez Mađarska-Srbija-Zvornik-Sarajevo.

Poručio je ovo danas u Sarajevu federalni ministar energije, rudarstva i industrije Nermin Džindić.

– Možete zamisliti da sad u BiH samo jedan uvoznik uvozi naftu, benzin ili bilo koji drugi energent. Pa možda bi cijena bila i pet maraka po litru. A pošto ih ima više, oni se nadmeću ko će biti bolji i povoljniji – kazao je Džindić, odgovarajući na pitanja novinara.

– Ja mislim da poslije jučerašnjeg maratonskog sastanka više nikom neće pasti na pamet da FBiH dovodi u situaciju u kojoj je jučer bila – naveo je Džindić, pojasnivši da su sa Srbijagasom i Gas-prometom Pale potpisani jednogodišnji ugovori.

Osvrnuo se i na projekat južne interkonekcije, za čiji pripremni dio očekuje da bude završen do sredine naredne godine.

– U tom projektu učestvuju Uprava BH Gasa, USAID i još nekoliko međunarodnih kompanija. Mi očekujemo da će taj proces biti malo i ubrzan – ističe Džindić.

Prema njegovim riječima, Gas-promet Pale u međuvremenu je postao vlasnik dijela sistema od Šepka do primopredajne stanice u Zvorniku.

– Dosad to nije bila takva situacija. U tom dijelu od 19 kilometara suvlasnik je Srbijagas sa oko 40 posto, a ostalo je Gas-promet i Vlada RS – poručio je Džindić.

Ističe da je ugovor s transporterom kroz Mađarsku, koji je potpisan 2015. prije aktuelnog saziva Vlade FBiH, poprilično loš i štetan na duži period.

– Tad se BH Gas obavezao da će kroz transportni sistem Mađarske provlačiti puno veću količinu gasa nego što inače provlači. I za račun tog štetnog ugovora s prethodnom Upravom BH Gasa, načinjena je šteta, pa BH Gas danas plaća za štetu koja je tad napravljena – dodao je Džindić.

Biznis.ba