Hrvatske autoceste u problemima: Integral iz Laktaša predao najnižu ponudu pa odustao

Foto: Pixsell

Hrvatske autoceste vjerovatno će poništiti 380 miliona kuna vrijedan konkurs za gradnju poddionice Beli Manastir – most Drava na autocesti A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj. Razlog za takvu odluku je odustajanje firme Integral inženjering iz Laktaša od toga posla.

Kako piše Večernji.hr, na nadmetanje za gradnju te poddionice na hrvatskom dijelu Koridora 5C stigle su tri ponude. Od toga je samo Integralova bila u okviru procijenjene vrijednosti radova. Firma iz Bosne i Hercegovine ponudila je da će tih 17,5 kilometara autoceste sagraditi za 359,1 milion kuna (blizu 96 miliona KM). Vrijednost ponude kineske kompanije Sinohydro Corporation iznosi 416,1 milion kuna dok je zajednica ponuditelja Osijek-Koteksa, Gravije, Cestorada i PZC-a Brod ponudila 446,1 milion kuna.

Ponude su otvorene 19. marta, a uprava HAC-a je 2. augusta donijela odluku o odabiru Integralove ponude, za što je još bila potrebna saglasnost Nadzornog odbora. No potom se dogodio veliki preokret. Kako doznaje Večernji list, HAC je svim ponuditeljima na tom konkursu poslao dopis u kojem ih poziva da produže rok valjanosti svojih ponuda koji je isticao 17. augusta. U istom dopisu ponuditelji su pozvani i da produže jamstvo za ozbiljnost ponude ili da dostave novo jamstvo. Rok za dostavu izjave o produženju roka valjanosti ponude bio je do 20. augusta, a za dostavu jamstva 22. august.

Kineska tvrtka i konzorcij koji predvodi Osijek-Koteks su na vrijeme poslali tražene dokumente, ali iz Integrala nije stigla ni produžena valjanost ponude ni jamstvo. A to je HAC-u stvorilo velike probleme jer su ostale dvije ponude iznad procijenjene vrijednosti radova. Stoga su u toj tvrtki skloni poništenju konkursa i raspisivanju novog s istom procijenjenom vrijednosti. Pri tome u HAC-u provjeravaju koje pravne korake mogu poduzeti i mogu li tužiti Integral kako bi zaštitili svoje interese s obzirom na to da je firma iz Laktaša odustala od ponude i tako ih dovela u nezavidnu situaciju.

U HAC-u su odluku o odabiru Integrala na konkursu za poddionicu Beli Manastir – most Drava donijeli nakon više od četiri mjeseca od otvaranja ponuda, a sugovornici Večernjeg lista kažu da je to toliko trajalo jer se radi o složenom konkursu velike vrijednosti pa su se morali uvjeriti da su ponuđene cijene korektne i tehnički ispravne. Stoga su od ponuditelja već prije tražili produženje valjanosti ponude i jamstva, a tad su se svi oni i odazvali tom pozivu.

Zašto se Integral nije odazvao i na drugi poziv za ta produženja, u HAC-u o tome nemaju informacija. No u toj građevinskoj tvrtki su za Večernji list potvrdili da nisu produžili rok valjanosti svoje ponude na HAC-ovom konkursu za gradnju poddionice na Koridoru 5C.

“Potvrđujemo da Integral inženjering, nakon što je jednom već produžio rok valjanosti svoje ponude, to nije ponovo učinio. Pri tome smo se vodili procjenom stanja i kretanja na tržištu”, kazali su u Integralu, firmi koja je već prisutna na hrvatskom tržištu.

Biznis.ba