Hrvatski influenseri zarađivali više nego prošle godine

Na petom izdanju DIABLOGA proglašeni su dobitnici nagrada po izboru kreatora sadržaja u hrvatskoj za 2020. godinu. Nagradu za najkreatore je u kategoriji ljepota dobila je Korana Marovićl, u kategoriji moda Pamela Smoljanić, u kategoriji gastro nagrađena je Sanja Mijac, u kategoriji putovanja: Kristijan Iličić te u kategoriji fitness Martina Boss.

Najinfluenserkom je po četvrti put proglašena Ella Dvornik, a tri najbolja brenda za saradnju s kreatorima sadržaja su u 2020. godini bili su Lidl, About You i Nivea. Uz proglašenje najboljih, na DIABLOGU su predstavljeni i rezultati istraživanja o hrvatskoj blogerskoj i influenser sceni, koje od 2016. provodi agencija Dialog komunikacije.

Glavni zaključak je da scena sazrijeva – kreatori sadržaja sve su stariji i sve više ih je stalno zaposlenih te svoje kanale smatraju poslom.

Pada prisutnost na Facebooku, TikTok raste

Kategorije gastro i putovanja su u odnosu na prošlu godinu zabilježile pad po pitanju broja autora koji u tim segmentima djeluju sa po 10 odsto, jednako je pala i prisutnost kreatora na Facebooku, dok se prisutnost na TikToku udvostručila, pa je sada na toj platformi prisutna njih četvrtina.

Blogeri, influenseri i YouTuberi su u 2020. zarađivali više nego godinu ranije. Prosječni mjesečni prihodi za trećinu njih bili su viši od 7.501 kuna i sve više ih se bavilo preduzetništvom te su svoj uticaj na društvenim mrežama čak 29,6 odsto njih koristili i za pokretanje drugih poslova.

Oglašivačima zamjeraju manjak fokusa na kvalitet sadržaja, a medijima negativan stav prema influenserima, iako ih najveći broj 35,2 odsto vidi budućnost u ssradnji s medijima.

Video i autentičnost i dalje su vodeći trendovi u influensers marketingu, a predviđanja za 2021. za većinu su ispitanika optimistična. Istraživanje je provedeno u decembru 2020. na uzorku od 59 ispitanika, metodom dubinskog online upitnika.

(Novac.hr)