BiH

Husejnović: Pozitivan uticaj digitalnog marketinga na potrošačko društvo u BiH

Autor: Biznis.ba
Husejnović: Pozitivan uticaj digitalnog marketinga na potrošačko društvo u BiH

Digitalni marketing koji uključuje oglašavanje preko interneta i društvenih mreža sve je popularniji u svijetu pa i u Bosni i Hercegovini. Iako se čini da BiH u toj oblasti kaska za najnaprednijim državama, direktor jedne od vodećih kompanija za pružanje takve vrste usluga u BiH, agencije Lilium, Haris Husejnović kaže da razvoj digitalnog marketinga ima pozitivan uticaj na potrošačko društvo i doprinosu boljem kvalitetu ponude na našem tržištu.

- Ako govorimo o razvoju digitalnog marketinga u smislu primjene najbolji praksi digitalnog marketinga, tu još uvijek postoji dosta prostora za napredak. Iako e-commerce polako preuzima primat manji je broj uspješnih studija slučaja koje su karakterizirane primjenom najnaprednijih alata digitalnog marketinga kao što su direktno mjerenje povrata na uloženo na nivou kampanja digitalnog oglašavanja. Još uvijek je veliki broj promocija koje za cilj imaju branding i još uvijek je cijena online saobraćaja u BiH relativno niska u poređenju sa susjednim državama i višestruko niža u odnosu na razvijena tržišta. Ipak, treba istaći da se ulaganja u trening zaposlenih u ovoj oblasti ubrzano povećavaju i očekivati je dodatno zaoštravanje konkurencije na planu digitalnog oglašavanja što je svakako pozitivna stvar za cjelokupno tržište, a najveći benefit od svega će vidjeti krajnji kupci kroz poboljšanu ponudu proizvoda i usluga - ističe Husejnović.

Semir Musić, suosnivač Liliuma, kaže da ako rast i razvoj digitalnog marketinga posmatramo kroz udio u ukupnom marketing budžetu kompanija u BiH možemo reći kako je primjetan ubrzan rast digitalnih promocija u odnosu na tradicionalne medije kakvi su televizija print i outdoor.

- Ovo se naročito odnosi na manje firme i poduzetnike koji zbog ograničenih resursa bolje koriste prednosti digitalnih kanala. Također, primjetan je rast ulaganja u digitalni marketing u većim kompanijama koje su tržišni lideri u svojim industrijama - navodi Musić.

Sve je više i konferencija i drugih edukativnih skupova u BiH na kojima se potiče razvoj digitalnog marketinga, ali i govori o problemima koji prate ovu oblast. Od 19. do 21. septembra će na jezeru Modrac kod Lukavca biti organizirana prva regionalna konferencija Tech Cruise, na kojoj će sudjelovati regionalni stručnjaci iz oblasti organizacije poslovanja, prodaje, digitalnog marketinga, IT-a i cyber sigurnosti. Jedna od tema će biti i usluge i mogućnosti koje nude digitalni mediji, pretraživači i društvene mreže.

- Ovakvi događaji omogućavaju umrežavanje stručnjaka međusobno, ali i umrežavanje sa kompanijama, gdje jedni drugima pomažemo u razvoju poslovanja. Konferencije su važan dio posla, povećavaju generalno informiranost o trendovima u industriji i olakšavaju donošenje odluka u marketing timovima. Lilium će na Tech Cruise konferenciji prezentirati konkretne uspješne promocije iz oblasti e-commerca i lead generation kampanja. Naše iskustvo je da su ovo dvije najbitnije teme za domaće kompanije, jer im omogućavaju povećanje online prodaje ali i povećanje baze korisnika za proizvode i usluge koji se ne mogu prodavati online. Kroz ova dva tipa promocije pomažemo većem broju kompanija na domaćem tržištu i to je relevantno za sve firme na našem tržištu. Također, naši izvozni projekti i planovi razvoja se uglavnom temelje na ova dva načina promocije - kaže suosnivač Liliuma, Edin Halilović, koji će zajedno sa Semirom Musićem biti sudionik konferencije.

Biznis.ba / FENA