Investitori iz bh. dijaspore pronalaze svoj put do domaćeg tržišta

Investicije bosanskohercegovačke dijaspore u domovinu su i u godini pandemije zabilježile značajno učešće u ekonomskom razvoju zemlje, ali osim prepoznatljivih ulaganja u IT sektor i metalopreradu, posebno je važno njihovo učešće u razvoju proizvodnje u sektoru hrane.

Investicije poput “Bonature” u Jelahu koja je pokrenuta zahvaljujući interesu članova bh. zajednice iz Njemačke, te “TeOre” u Sarajevu iza koje stoji Lilijan Sulejmanović, poduzetnica s adresom u Velikoj Britaniji, pokazuju da prenos znanja i tehnologije može domaće proizvode učiniti konkurentnim i u ovom sektoru.

– Naša kompanija stoji iza Bardo brenda zdrave hrane, koji je uprkos poteškoćama u vremenu pandemije, napravio važan iskorak kroz implementaciju ISO 22000:2018/HACCP standarda za upravljanje sigurnošću hrane. Kvaliteta naših proizvoda nam je uvijek na prvom mjestu, te smo sada sa ovom standardizacijom otvorili vrata tržištima Evropske unije – poručila je Sulejmanović.

U ovoj godini su njihove ‘proteinske okruglice’ našle svoje mjesto u svim velikim marketima u zemlji, a prepoznati su i u prodavnicama zdrave hrane. Istovremeno, “Bonatura” iz Jelaha je također predstavila svoje začinske soli: cvjetnu, morsku, mediteransku i so sa vrganjima i majčinom dušicom. Zahvaljujući interesantnim kombinacijama s biljem i gljivama iz Bosne i Hercegovine, njihov proizvod je dobio interes i povjerenje kupaca.

– Smatramo izuzetno važnim što se pokazuje da ulaganja bh. dijaspore donose inovaciju na lokalnom tržištu. Primjeri poput Bonature i TeOre pokazuju da dijaspora prenosi nova znanja na lokalnu zajednicu te omogućava da potencijale naše zemlje, na ovim primjerima – sirovine koje nudi naša poljoprivredna proizvodnja, iskoristimo i razvijemo u proizvod koji će biti prepoznatljiv na regionalnom i svjetskom tržištu. Obje kompanije su od svog početka radile u partnerstvu sa USAID-ov projektom “Diaspora Invest” i jasno se prepoznaje razvoj od malih kompanija do priznatih brendova koji imaju svoje mjesto na policama vodećih marketa u zemlji – zaključuju iz Biznis centra bh. dijaspore.

U posljednje tri godine mapirano je više od 130 kompanija koje su pokrenute zahvaljujući investicijama bh. dijaspore. Čak i u 2020. interes iseljeništva nije slabio. Upravo su se u godini iza nas počele otvarati nove mogućnosti i inicijative za prenos proizvodnje u BiH, u čijem zagovaranju prednjače upravo članovi bh. dijaspore kao najbolji ambasadori ekonomskog razvoja naše zemlje, saopćeno je iz projekta “Diaspora Invest”.

 

(FENA)