Iza Bryanta ostalo i poslovno carstvo vrijedno dvije milijarde dolara

Legendarni košarkaš Kobe Bryant nije bio samo veliki sportaš, već i uspješan poslovni čovjek. Iza njega je ostalo pravo poslovno carstvo i sponzorski ugovori vrijedni stotine miliona dolara.

Karijeru investitora i “brend-mahera” započeo je prije odlaska iz NBA lige, osnivajući 2013. godine investicijsku kompaniju Bryant-Stibel s Jeffom Stibelom, osnivačem tehnološke kompanije Web.com.

Kako piše CNN, danas ta kompanija raspolaže s više od dvije milijarde dolara imovine. Napravili su najmanje deset uspješnih ulaganja, najviše u IT firme, kao što su Dell, Alibaba, gaming studio Epic Games (tvorci Fortnitea), kompanija za digitalno plaćanje Klarna i The Honest Company, proizvođač namještaja.

“Morate imati snažne poduzetnike. To je ključno za nas, mi gledamo ljude. Da, važno je imati povrat uloženog, zar ne? Ali također je važno omogućiti poduzetnicima priliku za rast i staviti ih u situaciju u kojoj mogu biti uspješni”, pojasnio je Bryant u septembarskom intervjuu za CNBC svoju investitorsku viziju.

Bryant je uložio milione dolara i u svoje sportsko energetsko piće Body Armor. Pokazalo se to kao njegova najbolja poslovna odluka kada je za 26 miliona dolara prodao 15 posto udjela te kompanije Coca-Coli u 2018. godini. Proizvođač pića se u to vrijeme pokušavao nametnuti na tržištu energetskih pića i poljuljati Gatorade.

Bryant je 2016. godine osnovao Granity Studios, medijsku i izdavačku kompaniju koja se fokusira na kreativno pripovijedanje sporta. U okviru nje napisao je kratki film pod nazivom “Draga košarka” koji je osvojio Oscara za najbolji animirani kratki film u 2018.

“Kad Kobe na nešto stavi svoje odobrenje i stvarno te podrži kao partnera, onda svijet sporta i svi iz sportske industrije slušaju i vode bilješke”, kazali su osnivači tvrtke Art of Sport proizvođača za njegu kože Brian Lee i Matthias Metternich o snazi njegovog brenda.

S najvećim svjetskim proizvođačem sportske opreme Nikeom, Bryant je potpisao ugovor 2003. godine u vrijednosti 40 miliona dolara. Iste godine svoje su ugovore s Nikeom potpisali košarkaši LeBron James i Carmelo Anthony. Svake godine od toga bi zarađivao oko osam miliona dolara. Nike tenisice s njegovim potpisom i danas se prodaju za oko 100 dolara, a neki kolekcionarski primjerci i po nekoliko hiljada dolara.

Bryant je, također, tokom cijele karijere imao ugovore s nizom drugih brendova, uključujući McDonald’s, Sprite, Nintendo i Turkish Airlines.

Biznis.ba