Kampanja ‘Hrana Gurmana’ projekta FARMA II – Male radnje, velike priče

Sweden/USAID FARMA II projekt objavio je u sklopu kampanje “Hrana Gurmana” da male radnje vrhunske hrane širom BiH možemo smatrati oazama lokalnih bh. proizvoda koje na jednom mjestu ujedinjuju brilijantne ukuse, zdravu hranu i kvalitet.

Jedna od njih je Market Zrno – prva maloprodajna radnja u Banjoj Luci koja je pokrenula vlastitu proizvodnju organskih proizvoda. Njihov brend se naziva Slatinski vrt, a iza njega stoji 28 malih lokalnih proizvođača koji vjeruju Marketu Zrno da ih predstavlja i povezuje sa kupcima.

Vlasnici Marketa Zrno također imaju svoje porodično poljoprivredno gazdinstvo, a voće i povrće koje uzgajaju zajedno sa svojim partnerima koriste za proizvodnju najukusnijih prerađevina od voća i povrća. Tako će ove jeseni, uz trenutnu ponudu domaćih džemova, meda, sireva i sokova, ponuditi i domaći paradajz sos, kisele krastavce, ajvar i kisele miješane salate.

Herzeg House iz Trebinja je gurmanska radnja koja nudi domaće proizvode lokalnih proizvođača proizvedene na najtradicionalniji način. Njihove police govore o raznolikoj gastronomskoj ponudi Hercegovine, a ispunjene su raznovrsnim sirevima, medom, čajem, pršutom, prerađenim voćem i povrćem kao i prirodnom kozmetikom.

Da bi podržali vrijedne proizvođače, oni prvenstveno testiraju njihove proizvode, a zatim ih jedinstveno brendiraju sa Herzeg House logotipom koji je simbol i garancija kvaliteta. Na taj način Herceg House dodaje vrijednost proizvodima tih proizvođača.

Tokom pandemije COVID-19, mladi Visočani, Ervin i Lejla Šeta otvorili su radnju pod nazivom Šarena čarapica u čast svog trogodišnjeg sina s Down sindromom. Ručno rađeni sokovi, džemovi i ostale prerađevine od voća i povrća, napravljene isključivo od organskih sastojaka, krase police Šarene čarapice. Za one koji radije biraju hrskavu hranu, oni nude i takozvane “Korpe zdravlja” pune svježeg voća i povrća.

Također, Farma Mujanovići osnovala je Dedinu magazu u Sarajevu 2018. kako bi na tržište plasirala vlastite mliječne i mesne prerađevine te domaće voće i povrće. Farma, uz uzgoj krupne i sitne stoke, posjeduje i mljekaru sa 150 muznih krava.

Od svog osnivanja 1960. godine do danas, Mujanovići su se vodili sloganom “Zdravlje porodice je uvijek na prvom mjestu”. Vođeni tom krilaticom i vizijom za razvoj domaće privrede, uz puno truda uspjeli su spojiti modernu tehnologiju i tradiciju našeg kraja. Stoga, Dedina magaza predstavlja idealno mjesto za kupovinu prirodne, domaće, zdrave hrane.

– Ove male radnje uistinu pričaju velike priče, a ima ih još mnoštvo u BiH čije se priče tek trebaju ispričati. Male radnje čine dvije, veoma bitne, stvari. Omogućuju nam pristup kvalitetnim proizvodima, a ujedno podržavaju lokalne poljoprivrednike i zajednice iz kojih oni dolaze. Budite dio priče o Hrani Gurmana i sljedeći put kada krenete u kupovinu, razmislite o velikoj važnosti koju ove male radnje imaju za poljoprivrednike i lokalne zajednice – saopćeno je iz projekta FARMA II.

 

Biznis.ba / FENA