Muftić: Bosnaplod vidi svoj rast i na halal tržištu

Global halal industrija je prilika za domaće kompanije, a rastom potražnje za halal proizvodima, posebno kao imputima mlječne, pekarske i kandiditorske industrije, Bosnaplod vidi svoj rast i na halal tržištu – izjavila je Eldina Muftić, izvršna direktorica Zeraa grupacije.

Muftić je izjavi za Fenu podsjetila da Zeraa grupacija u svojoj organizaciji, odnosno portfoliu ima dvije firme – Bosnaplod Brčko koja se bavi proizvodnjom i preradom voća, a druga je Hepok Mostar koja je u sektoru vinske industrije.

– Zerra grupacija je nakon preuzimanja Bosnaploda napravila velike investicije u ovom preduzeću kada je riječ o infrastrukturi, novim proizvodnim linijama, opremi, novim plantažama, kapacitetima rashladnih komora i drugo. Omogućeno je novo zapošljavanje ljudi, kao i lansiranje novih brendova, a posebno smo ponosni na brend Kulin koji obuhvata linije sokova i džemova – kazala je Muftić.

Naglasila je da Zerra grupacija, odnosno njena kompanija Bosnaplod prisutna na svjetskom tržištu, te pored ostalih posjeduje i halal certifikat.

– Možemo reći da smo prisutni na svjetskom tržištu i Bosnaplod 85 posto svojih proizvoda izvozi na tržište EU. Naš core business je smrznuto voće i po tome smo prepoznatljivi na svjetskom tržištu, a ključni proizvodi su smrznuta višnja, malina, šljive, jagode. Što se tiče prerađivačke industrije, odnosno sokova i džemova procentualno je to do 15 posto i to su proizvodi koji su se našli na policama u trgovinama u cijeloj BiH i širom regije – istakla je Muftić.

Da bi zadovoljili takvo tržište, kako je dodala, zahtjevi su bili veoma veliki s obzirom na to da potrošači širom svijeta postaju svesni važnosti kvalitetnih i kontroliranih prehrambenih proizvoda. Navela je da se u ovom momentu mogu pohvaliti da već nekoliko godina Bosnaplod ispunjava zahtjeve halal standarda, te ostale referentne svjetske standarde kao što su ISO standardi, IFS, Organic.

– Naravno da nam je to pomoglo u plasmanu naših proizvoda i da danas imamo veoma ozbiljne ugovore na svjetskom nivou – kazala je Muftić.

Od dolaska Zeraa grupacije u BiH, u društva te grupacije do danas je uloženo više od 60 miliona KM.

Od momenta preuzimanja društva Hepok u 2016. godini, uposleno je novih 50 radnika, što na današnji dan čini povećanje broja radnika od više od 120 posto.

Godišnje društvo Hepok angažuje oko 150 sezonskih radnika na poslovima uzgoja, berbe i prerade voća.

Muftić je dodala da je od momenta preuzimanja društva Bosnaplod u 2015. godini, uposleno novih 150 radnika.

U toku sezone, društvo Bosnaplod angažuje do 500 sezonskih radnika na poslovima uzgoja, berbe i prerade voća.

Godišnje društvo Bosnaplod preradi preko 7.000 tona voća, gdje se više od 80 posto proizvoda plasira na tržište EU.

– Sve su to brojke koje pokazuju da smo mi na neki način ‘stali na noge’ i pokušavamo da povećavamo proizvodnju, pa je Sarajevo halal sajam i naš halal certifikat mogućnost i prilika da se pokušamo i na taj način probiti na neka nova tržišta – navela je Muftić za Fenu.

Ona je kao ekspert za lance vrijednosti u agribusinessu učestvovala na panelu u okviru Sarajevo halal sajma na kome je istakla da svaki imput u nekoj proizvodnji ili usluzi predstavlja dio finalnog proizvoda.

– Tu postoje mogućnosti za mobilisanje mnogih segmenata ka razvoju halal industrije u našoj regiji. Izraditi kvalitetne lance vrijednosti u halal industriji bit će poseban izazov – dodala je Muftić.

Kulin brend je silver sponzor drugog Međunarodnog sajma halal industrije na kome je danas organiziran Kulin slatki doručak za učesnike i posjetioce sajma.

Biznis.ba / FENA