Pad prodaje novih automobila u Evropi

Prodaja novih automobila u Evropi pala je u oktobru za 7,1 odsto na godišnjem nivou, na 1,13 miliona jedinica, nakon blagog rasta mjesec dana ranije, prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA).

To je posljedica ponovnog uvođenja mjera ograničenja s ciljem suzbijanja drugog talasa korona virusa širom kontinenta, prenosi Reuters i precizira da oktobarski podaci o novim registracijama vozila obuhvataju Evropsku uniju, Britaniju i zemlje Evropske asocijacije slobodne trgovine (EFTA).

Negativne rezultate je zabilježilo pet najvećih evropskih tžišta.

Prodaja u Španiji i Francuskoj se stropoštala a 21, odnosno 9,5 odsto, respektivno, dok su Italija, Njemačka i Velika Britanija zabilježile umjereniji pad od 0,2 procenta, 3,6 i 1,6 odso, respektivno.

Prodaja automobila VolksWagen grupe i Peugeot-Citroen potonula je prošlog mjeseca za 7,5, odnosno 5,3 procenta, respektivno, dok je Renault zabilježio blagi rast od 0,5 odsto.

Proizvođači luksiznih automobila takođe su u oktobru registrovali negativan trend, pri čemu je prodaja BMW-a pala za 11,8 odsto, a konkrentskog Daimlera za 7,2 procenta.

Evropske vlade rade na spasavanju auto-sektora koji je teško pogođen kolapsom tražnje uzrokovanim krizom korona virusa.

Njemačka je saopštila ove nedjelje da će izdvojiti 3 milijarde evra za podršku razvoju i proizvodnji automobila s pogonom koji ne ugrožova globalnun klimu.

Francuska će takođe proširiti mjere pomoći građanima za kupovinu novih automobila, dok će italijanska vlada izdvojiti stotine miliona evra za podršku automobilskom sektoru.

Biznis.ba