Regija

Prodaja automobila u Hrvatskoj pala za devet odsto

Autor: Biznis.ba
Prodaja automobila u Hrvatskoj pala za devet odsto

U Hrvatskoj je registrovano u periodu januar-jul ove godine 28.925 novih putničkih vozila, što je gotovo devet posto manje nego u istom periodu lani, a samo u julu 2022. registrovano je 5.390 novih automobila, ili 5,0 odsto manje nego u istom mjesecu prošle godine, podaci su portala Promocija plus.

Kako prenosi Hina, od januara do kraja jula najviše je bilo novoregistrovanih vozila kompanije Folksvagen (3.291), tako da VW ima udio od 11,4 posto u ukupnoj prodaji novih putničkih vozila.

Na drugom mjestu je Škoda, članica istog koncerna, sa 2.684 prodata vozila i tržišnim udjelom od 9,3 posto, a trećeplasirana je Kia (2.635 komada) i udjelom od 9,1 procenat. Četvrta je Dačija (2.319 prodatih vozila) s udjelom od 8,0 posto, dok je peti Opel (2.181 komada) s udelom od 7,5 odsto.

Podaci samo za jul takođe pokazuju da su najprodavanija bila Folksvagenova vozila (895), zatim Škoda (624), Dačija (419) i Opel (411), a na petom mjestu je Tojota (410).

Hrvatski građani su u julu, od auto egzotike, kupili jedan Lamborgini, dva Bentlija, tri Tesle i 21 Porše.

Po podacima Promocije plus, od januara do kraja jula prodato je 15.482 vozila na benzinski pogon ili 53,5 posto od ukupne prodaje. Slijede hibridna vozila (5.859) s udjelom od 20,3 posto, dok dizelaši imaju udio od 19,4 procenta (5.601 prodatih komada).

Vozilo s pogonom na gas odabrao je 1.351 kupac ili njih 4,7 odsto, a tokom sedam mjeseci prodata su i 632 električna vozila, što čini 2,2 posto od ukupne prodaje.

Biznis.ba