U BiH rast korisnika online plaćanja za 23 odsto tokom pandemije

Broj korisnika online plaćanja u BiH povećao se za 23 odsto u odnosu na period prije izbijanja pandemije virusa korona, pokazalo je ovogodišnje “Masterindex” istraživanje.

Online plaćanja koristi 69 odsto ispitanika, od kojih 11 odsto plaća online  makar jednom sedmično, dok 36 odsto koristi online  plaćanja makar jednom mjesečno.

“Masterindex”, tradicionalno godišnje istraživanje finansijskih navika i potreba aktivnih korisnika kartica u BiH, pokazalo je i da su muškarci za nijansu aktivniji online  kupci od žena, 53 odsto naspram 47 odsto, dok su prema starosnoj strukturi najaktivniji online kupci između 45 i 59 godina (30 odsto), a slijede kupci u dobi između 25 i 34 godine (23 odsto), te između 35 i 44 godine, njih 20 odsto.

Plaćanje debitnim, kreditnim i pripejd karticama pokazalo se kao prvi izbor prilikom plaćanja za 54 odsto ispitanika, što dokazuje da se korisnici oslanjaju na brzinu, jednostavnost i bezbjednost elektronskih plaćanja, kao i da su ih prepoznali kao zdravstveno bezbjedniju opciju tokom pandemije, saopšteno je iz kompanije “Mastercard”.

U saopštenju se navodi da se na keš prilikom dostave oslanja 41 odsto ispitanika, a zanimljivo je da su “m-banking” aplikacije popularnije od “i-banking” kao opcija za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu (21 odsto naspram 14 odsto).

Direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u “Mastercardu” Jelena Ristić rekla je da je potencijal za ekonomski rast domaćeg online  tržišta ogroman i još nedovoljno iskorišten, imajući u vidu da 45 odsto ispitanika kupuje isključivo na web stranicama domaćih trgovaca, a još 34 odsto njih kombinuje lokalnu i inostranu ponudu.

Prema njenim riječima, edukacija svih tržišnih faktora biće značajnija nego ikada.

Da se potrebe potrošača sve više sele u online  okruženje, govore i podaci da skoro polovina ispitanika garderobu kupuje putem interneta, mjesečne račune online  plaća njih 40 odsto, a po četvrtina ispitanika putem interneta poručuje kozmetiku i elektronske uređaje, ističe se u saopštenju.

Auto-dijelove online  poručuje 17 odsto ispitanika, dok devet odsto građana u BiH ima pretplate na digitalne striming servise kao što je “Netflix”.

“Masterindex” otkriva da je polovina ispitanika u potpunosti uvjerena u bezbjednost onlajn kupovine.

( NN)