Svijet

Forbes analiza: Razlozi zbog kojih je jedino IKEA uspjela u globalnom širenju svojih prodavnica

Autor: Biznis.ba
Forbes analiza: Razlozi zbog kojih je jedino IKEA uspjela u globalnom širenju svojih prodavnica
Većina američkih maloprodajnih kompanija nisu imale previše uspjeha kada je riječ o poslovanju na međunarodnom nivou, naročito u Kini i Aziji. Ništa bolje nisu prošle ni evropske prodavnice, a Forbes podsjeća da su Marks & Spencer i Carrefour uglavnom propali u svojim globalnim poduhvatima.

No sve to pošlo je za rukom IKEA-i, a ovo je šest ključnih razloga zašto je to tako:

1. IKEA dolazi s malog tržišta u Švedskoj, a menadžeri su veoma rano shvatili da će uspjeti samo ako otvore prodavnice van matične države. Od samog početka je internacionalna ekspanzija bila dio strategije, a ne nešto što je došlo na red tek kada su iscrpili domaće tržište.

2. Strpljenje je jedan od glavnih principa ove kompanije tokom njene međunarodne ekspanzije. Prva IKEA prodavnica u SAD-u otvorena je 1985. godine, a na drugu se čekalo godinama. Čak i danas, na području SAD-a postoji samo 45 IKEA prodavnica. U Indiji su strpljivo čekali povoljne uvjete za otvorenje, dok su mnogi trgovci razmišljali na način "prvo otvori, a kasnije promisli".

3. U koju god državu da je došla, IKEA je uvijek pažljivo razmišljala o očuvanju cjelokupnog ambijenta. Uz to je prilagođavala prodavnice uvjetima u koje dolazi. Tako će prodavnica u Indiji nuditi uslugu montaže namještaja, iako je IKEA poznata po "uradi sam" tradiciji.

4. Dizajn IKEA proizvoda je neutralno što je odlično jer je jednostavan dizajn popularan u svim državama svijeta.

5. Samo ime švedskog lanca namještaja je dio globalne strategije. Ukoliko odaberete nerazumljivo i neobično ime za svoje proizvode ili kompaniju koje se teško izgovara i nema smisla u drugim državama imajte na umu da će ono teško biti prihvaćeno.

6. Na kraju, jedan od razloga je nevjerovatno dobar model proizvodnje. Kupovinom dijelovima u zemlji u kojoj posluju IKEA je napravila super potez, jer su im na taj način dijelovi odmah dostupni. Dodatna prednost je što brže dođu do njih,

Ipak, Forbes navodi da neće sve biti jednostavno kada IKEA otvori prodavnicu u Indiji. Švedske mesne okruglice neće biti popularne u zemlji u kojoj ljudi ne jedu govedinu, a i male su šanse da će im se svidjeti svi proizvodi. No, s obzirom na to da je riječ o IKEA-i, Forbes piše da će menadžeri vjerovatno toga na vrijeme biti svjesni.

Biznis.ba / Klix.ba