Svijet

Isporučen najveći kontejnerski brod na svijetu, napravljen je u Kini

Autor: Biznis.ba
Isporučen najveći kontejnerski brod na svijetu, napravljen je u Kini

Mega brod MSC Tessa, koji je napravio China State Shipbuilding Corporation, isporučen je kompaniji Mediterranean Shipping Company (MSC).

Na brod je moguće utovariti do 24.116 TEU kontejnera, odnosno na njegovu palubu veličinom jednaku četiri fudbalska terena.

MSC Tessa je brod dug 399,99 i širok 61,5 metara, a može transportovati više od 240.000 tona tereta. Ovo je ujedno prvi brod koji je prešao tu granicu, ali i prvi s kapacitetom većim od 24.000 kontejnera.

Zanimljivo, ovaj brod otprilike veličinom i širinom odgovara prethodnim rekorderima, uključujući Tripe-E Maersk kontejnerski brod iz 2011. godine. Međutim, titulu će izgubiti od broda MSC Irina ili MSC Loreto, koje je naručio isti klijent. Ovi brodovi će moći primiti nekoliko stotina kontejnera više, no fizički neće biti veći.

Seawise Giant supertanker, najveći brod ikada napravljen, bio je dug 458,45 i širok 68,6 metara. Ovaj brod su potopile iračke zračne snage 1988. godine, ali je čudom spašen, popravljen i vraćen u službu 1991. godine. Bio je operativan u određenom kapacitetu do kraja 2009. godine.

Za razliku od supertankera koji izbacuju svoj teret kroz veliko crijevo, kontejnerski brodovi to ne mogu. Brodovi kao što je MSC Tessa imaju ograničenje gornje veličine zbog mašinerije u pristaništima. Ova ograničenja će vjerovatno ostati na snazi sve dok dovoljan broj luka u svijetu ne razviju infrastrukturu za rukovanjem nečim većim.

Dizajn brodova mora biti optimiziran kako bi mogli primiti sve više i više tereta jer se ukupna tonaža i kapacitet kontejnera povećavaju. Brodograditelji su povećali kapacitet za nešto manje od 34 posto u periodu od 12 godina otkako je Maersk Triple-E držao rekord s kapacitetom od 18.000 kontejnera.

Jasno je da je efikasnost prioritet za brod MSC Tessa. Njegov glavni doprinos u ovoj oblasti je sistem "zračnog podmazivanja" koji koristi mjehuriće za minimiziranje otpora i koji može smanjiti emisije do 4 posto. Ipak, i dalje se koristi dizel i malo je vjerovatno da će se išta promijeniti sve dok se ne pojave održive alternative.

MSC očekuje još tri identična broda, a drugi od četiri je već obavio testiranja na moru. Procjenjuje se da je MSC potrošio oko 600 miliona dolara na četiri broda.

Biznis.ba