DBM: Investiranje u digitalizaciju za banke ostaje prioritet i srž poslovne strategije

Prema Deloitteovom izvještaju o Zrelosti digitalnog bankarstva 2022. (Digital Banking Maturity- DBM), odabrane vodeće banke u našoj regiji pružaju globalno konkurentnu digitalnu ponudu svojim klijentima, dok većina banaka još ima prostora za napredak.

Peto izdanje Deloitteovog izvještaja o Zrelosti digitalnog  bankarstva, najveće svjetske ankete o digitalnom bankarstvu, obuhvatilo je 304 banke u 41 zemlji uključujući Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju, Sloveniju i Bugarsku.

Analizirane banke su podjeljene u četiri kategorije – Digitalni lideri (Digital champions) tj. banke sa najboljim učinkom koje određuju smjer digitalizacije bankarskog sektora i ta kategorija se sastoji od 30 banaka. Digitalni pametni sljedbenici (eng. Smart followers) su iduća kategorija koja obuhvata banke koje pokušavaju replicirati rješenja digitalnih lidera. Preostale dvije kategorije uključuju digitalne početnike (Digital adopters), koji su u početnim fazama digitalizacije poslovanja i one koji kasne u digitalnom razvoju (Digital latecomers).

Od ukupno 40 anketiranih banaka širom regiona (BiH, Bugarska, Hrvatska, Srbija i Slovenija), većina tj. 88 posto se smatra digitalnim početnicima ili onim koji kasne u digitalnom razvoju. Međutim, preostalih 12 posto se smatraju digitalnim liderima ili pametnim sljedbenicima. Na osnovu Deloitte studije, pokazano je da pojedine banke u jugoistoistočnoj Evropi već nude visoko konkurentne digitalne proizvode fizičkim licima (klijentima) u našoj regiji.

Direktor Odjela za Savjetovanje u Deloitte Slovenija Lan Filipič izjavio je da njihovo istraživanje pokazuje da se isplati investirati u digitalizaciju, čak i za vodeće banke na tržištu, ukoliko se realizuje na pravi način.

– To pokazuju finansijski rezultati vodećih banaka koje su investirale u digitalizaciju, kao što je +1,5 procentnih poena viša vrijednost ROE ili za +5 pp viši udio neto naknade u ukupnom prihodu, poredeći sa ostatkom vodećih banaka u datoj državi – dodao je Filipič.

Rezultati DBM izvještaja za Bosnu i Hercegovinu pokazuju da digitalizacija usluga bankarstva za fizička lica raste sa bankama koje nude internet bankarstvo, mobilno bankarstvo ili bankarstvo putem obje pomenute platforme. Dostupnost informacija na internet platformi i javnoj web stranici je visoka, gdje je 74 posto funkcionalnosti vezanih za prikupljanje podataka dostupno u istraženim bh. bankama, međutim prostora za rast ima u pogledu dostupnosti informacija na mobilnoj platformi.

Menadžer Odjela za savjetovanja u Deloitte BiH Zerina Pačariz je rekla da je bankarski sektor prepoznao vrijednost i potrebu investiranja u digitalizaciju bankarskih usluga, što je rezultiralo rastom raspoloživih funkcionalnosti na digitalnim platformama.

– Lokalno, razvoj se fokusirao na mobilnu platformu koja je postala dio strategije banaka i koja pruža konkurentske prednosti, porast korisnika i produbljivanje postojećih odnosa. U nadolazećem periodu, banke će se  fokusirati na gradnju odnosa sa klijentima kroz pažljivu evaluaciju strateške mape puta, sa ciljem ispunjavanja potrebe različitih skupina klijenata, poštujući zakonski okvir te uzimajući u obzir dodatne funkcionalnosti, poput upravljanja sopstvenim finansijama, sistem lojalnosti te izvan bankarske usluge – dodala je Pačariz.

Kako se ističe u zaključku istraživanja, dalje i konstantno ulaganje u unapređenje digitalnih kanala i informacionih tehnologija za banke ostaje prioritet i srž poslovne strategije.

(fena)