Alfa Romeo će zadržati motore SUS ukoliko to kupci budu zahtijevali
U augustu 2021., Stellantis je saopštio da će Alfa Romeo u regionima proširene Evrope, Sjeverne Amerike i Kine do 2027. u ponudi imati isključivo električna vozila.
Međutim, ukoliko premotamo dešavanja do oktobra 2024., uvidjet ćemo da Alfin šef, Žan-Filip Imparato, sugeriše da bi moglo da se desi da do toga ne dođe. Govoreći na Salonu automobila u Parizu, pedeset osmogodišnji direktor, spomenuo je da će se motori s unutrašnjim sagorijevanjem zadržati nešto duže nego što je to inicijalno planirano.
Imparato je za britanski Auto Express rekao da Santo Fićili, čovjek koji će ga zamijeniti na mjestu prvog čoveka Alfe Romeo, „ima petlju“ da usvoji raznovrsniju ponudu vezanu za pogonske sklopove kada je riječ o novom Stelviju i Giuliji. Ukoliko čisto električne verzije SUV-a i limuzine ne generišu dovoljnu prodaju, što vrlo lako može da se desi, oba modela bi mogla da prođu kroz „SUS tretman“. To će biti moguće zahvaljujući STLA Large platformi, koja već čini osnovu za novi Dodge Charger.
To znači da će Stelvio i Giulia odbaciti skupocjenu Giorgio platformu (na čiji je razvoj potrošeno više milijardi eura), koja je bila iskorištena samo za dotična dva Alfina i tri Maseratijeva modela (Grecale, GranTurismo i GranCabrio). Ipak, treba reći i da je arhitektura aktuelnog Jeepa Grand Cherokee, takođe derivat Giorgio platforme. Njen nasljednica, STLA Large, od strane Stellantisa označena je kao prvenstveno namenjena elektromobilima, ali s mogućnošću implementacije benzinskih motora. Pored Dodgea i Alfe, Chrysler i Maserati će takođe lansirati nove modele zasnovane na ovoj arhitekturi.
U benzinski pogonjenom Chargeru, ispod haube se nalazi 3,0-litarski, redni twin-turbo motor s 420 i 550 ks. U oba slučaja je pogon na sve točkove, s tim što postoji postavka da se prebaci u potpunosti na zadnju osovinu, prenosi Autoblog rs. Dodge neće započeti proizvodnju Chargera pogonjenog Hurricaneom pre prvog kvartala 2025.
Nova generacija Stelvija oficijelno pristiže sljedeće godine, dok je dolazak nove Giulije potvrđen za 2026. Imparato je za Autocar u Parizu rekao da je veći SUV na rasporedu 2027., a radi se o perjanici koja na nišanu ima severnoameričko tržište kao ključno. Takođe će počivati na STLA Large platformi, tako da je vrlo moguće prisustvo benzinskog motora i u ovom slučaju.
Ukoliko konvencionalni pogonski agregati ostanu na snazi, Alfa Romeo će biti još jedan proizvođač u nizu koji će „povući ručnu“ po pitanju ostvarivanja ciljeva vezanih za električne automobile. Gotovo svi proizvođači koji su obećali da će od 2030. (ili ranije) biti čisto električni, revidirali su svoje planove poslednjih mjeseci. U toku je vršenje obimnog pritiska na EU da odloži zabranu na prodaju automobila s motorima SUS od 2035.