Američki Fisker Automotive osnovan je 2007. godine, izdašno je finansiran privatnim i javnim novcem, no s godinama je postajalo sve jasnije da njihova priča neće ići ka velikim vrhuncima, kao primjerice ona Teslina. Umjesto rasta i isporučivanja sve više vozila, u Fiskeru su muku mučili s isporukama automobila, da bi propali prije desetak godina. Nakon toga kao slijednik je osnovan Fisker Inc., koji je okušao sreću s električnim automobilima, u grani koja bilježi velike stope rasta.
Propast ili restrukturiranje?
Prikupili su investicije, čak i plasirali dionice na burzu, no isporuke ponovno nisu baš išle kako je bilo zamišljeno. Jedini njihov produkcijski model, električni SUV Ocean, "pokopali" su recenzenti kao najlošiji i najnedorađeniji električni automobil na tržištu, pa niti prodaja nije išla prema planu. U ožujku su stoga u Fiskeru najavili reorganizaciju, a ovoga tjedna i – proglasili bankrot, prenosi Bug hr.
U stečajnom postupku sada će pokušati dodatno se reorganizirati, prodati dio imovine te nastaviti poslovati uz zakonsku zaštitu vjerovnika. Uzrok svega je nedovoljna količina novca koja se slijevala u posljednje vrijeme na njihove račune, u vrijeme kad je i do novih investicija teško doći, a isporuke Oceana trebale bi biti proširene u SAD-u i u Evropi.
Procjene kažu da bi Fisker mogao prodati imovinu u vrijednosti između pola i jedne milijarde dolara te time pokrpati dugove u visini od 100 do 500 miliona dolara. Prošle su godine proizveli oko 10 hiljadu vozila, isporučili manje od polovice toga, a Ocean je i pod istragom zbog određenih sigurnosnih propusta. Daljnja proizvodnja je trenutačno zaustavljena, isto kao i razvoj manjeg kompaktnog modela, Pear.