Povlači se zbog problem s niskonaponskim kabelom C19, za koji postoji sumnja da nije ispravno pričvršćen u fabrici, što može oštetiti izolaciju kabela tokom vožnje. To povećava rizik od kratkog spoja s monokokom automobila, što može uzrokovati povećanje temperature i mogućnost požara.
Rimac je započeo istragu početkom oktobra, dok je Nacionalna uprava za sigurnost u prometu (NHTSA) obaviještena o povlačenju 18. oktobra 2024.
Pogođeni vlasnici bit će obaviješteni poštom između 18. novembra i 18. decembra, a Rimac će ih vjerojatno kontaktirati i telefonski. Vlasnicima se savjetuje da ne voze svoje automobile dok ovlašteni servisi ne riješe problem. Pogođena vozila proizvedena su između 25. aprila 2023. i 26. jula 2024., a VIN brojevi tih automobila počinju s oznakom V3.
Navodi se kako je problem u C19 niskonaponskom kabelu. Ako on nije pravilno pričvršćen, može doći do kratkog spoja i pregrijavanja kabela. S obzirom na to da to može izazvati požar, vlasnicima se savjetuje da ne voze automobil dok se ne obavi tehnički pregled.
Prodajna mjesta će kabel besplatno pregledati i popraviti. Od 18. studenog bit će obaviješteni i vlasnici automobila.
"Obratili smo se vlasnicima Nevera kako bismo riješili zabrinutost oko usmjeravanjem niskonaponskog C19 kabela. Naime, tokom redovne provjere kvalitete u našem proizvodnom procesu uočili smo potencijalni problem. Iako nisu prijavljeni nikakvi incidenti ili pritužbe kupaca, niti su uočeni sigurnosni problemi vezani uz vozila, poduzimamo proaktivne korake kako bismo osigurali najviše standarde sigurnosti i performansi", odgovorili su nam na upit iz Rimac Automobila.
Standardni proces opoziva uključuje pregled vozila na mjestima njihove isporuke. Rimac i naši ovlašteni servisni partneri već su započeli proces pregleda i, ako bude potrebno, ispravit će usmjerenja kabela, bez ikakvih troškova za kupca.
Požari u električnim automobilima posebno opasni
Opozivi nisu neuobičajna stvar u automobilskoj industriji, no bilo bi zanimljivo znati kako je problem uočen. Jedna od teoretskih mogućnosti je da je mogao biti uočen prilikom incidenta kod nekog postojećeg kupca, prenosi Index hr. Požari električnih automobila posebno su nezgodni i opasni ako u njima bude zahvaćena i baterija, s obzirom na to da je njezino gašenje vrlo otežano.
Prije dvije godine bicikl Greyp, koji je proizvela (tada) istoimena Rimčeva firma, zapalio se prilikom punjenja baterije u garaži luksuzne vile u Voloskom kraj Opatije. Prema istrazi, uzrok požara bio je kvar u akumulatoru električnog bicikla Greyp G-6. On je izazvao eksploziju akumulatora, a ona požar. Vila tada nije oštećena, ali je izgorjela njezina garaža, kao i automobili Tesla, Mercedes i Aston Martin koji su se nalazili u njoj, piše Forbes.
Požari u Rimčevoj fabrici
Nakon toga Greyp je izdao obavijest o promjeni baterija, no bez informacija da je tome prethodio požar koji je uzrokovao jedan Greyp G-6.
S obzirom na to da su baterije lako zapaljive, nije iznenađenje da su do sada zabilježeni i manji požari u Rimčevim fabrikama. U Kampusu kod Kerestinca u aprilu ove godine izbio je požar na baterijama, koji je brzo ugašen jer fabrika ima i vlastite vatrogasce. Godinu ranije, dok je fabrika bila smještena u Škorpikovoj, izbio je požar koji je ugasila Javna vatrogasna postrojba grada Zagreba.