AvtoVAZ predlaže zaštitu ruskog automobilskog tržišta od kineskih konkurenata povećanjem ekološke takse na uvozne modele. Kompanija predlaže da se ekološka taksa u 2024. godini poveća sa 300.000 na 550.000 rubalja i kasnije postepeno do milion rubalja do 2029. godine, prenosi Vzgljad.
Ekološka taksa je u suštini prikrivena carina za uvozne automobile. Nakon pristupanja Rusije STO, direktno uvođenje carina na uvozne automobile nije bilo moguće, pa je osmišljen ovaj način zaštite domaćeg tržišta. Slična taksa postoji u Evropi i naziva se ekološkom.
AvtoVAZ je istakao da popusti koje pružaju kineski proizvođači automobila premašuju reciklažnu naknadu, što smanjuje interesovanje za automobile ruske proizvodnje, prenosi Autoblog rs.
Prema podacima AvtoStata, udeo domaće Lade i kineskih marki na ruskom tržištu automobila porastao je sa manje od 30 posto u januaru 2022. godine na 80 posto u januaru 2023. godine. Lada je imala udeo od 39 procenata, dok su kineski brendovi bili blizu sa 38,1 posto.
Vladimir Černov iz kompanije Freedom Finance Global ukazuje da, iako je kineska auto-industrija zaista snažno ušla na rusko tržište, prije svega je zauzela udio tržišta koji je oslobođen nakon što su zapadni automobilski brendovi napustili Rusiju, dok je udio AvtoVAZ-a na ovom tržištu porastao paralelno sa udjelom kineskih proizvođača.
Uprkos tome, postoji velika vjerovatnoća da će vlasti podržati inicijativu koju je pokrenuo AvtoVAZ. U ekspertskom savjetu pri Ministarstvu industrije i trgovine sredinom aprila već su razmatrali mogućnost postepenog povećanja takse na automobilski transport, poljoprivrednu, građevinsku i drumsku tehniku iz uvoza.