Podaci o prodaji evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je dizel 2023. imao tržišni udio od samo 13,6 posto, dok su električna vozila narasla na 14,6 posto. Dodatno, do marta 2024. dizelaši su u Evropi pali na 12,8 posto.
Bernd Körber, šef razvoja BMW-a, otkrio je da dizelaše čekaju tmurni dani, navodi Jutarnji.hr.
‘Smanjenje prednosti dizela u poređenju s benzinom ili strujom dovodi do smanjene baze kupaca koji biraju dizel prije svega zbog ličnih preferencija, a ne zbog jasnih prednosti.
Drugim riječima, benzinski motori postaju toliko efikasni da dizel više nije bolji izbor za štedljive kupce. Također, veliki napredak u plug-in hibridnim i električnim pogonima predstavlja još jedan ekser u kovčeg dizelaša. Ne postoji konkretan datum ukidanja dizelaša, ali njihova važnost će se smanjiti kako se smanjuju prednosti, posebno na tradicionalno jakim ‘dizelskim‘ tržištima poput istočne Evrope‘, kaže Körber za BMWBlog.
Ipak, to ne znači da će BMW u bližoj budućnosti ukinuti dizelske motore.
Frank Weber iz razvojnog odjeljenja je rekao da će nastaviti da ulažu u motore s unutrašnjim sagorijevanjem, uključujući i dizelske motore. Međutim, dizelska ponuda bavarske marke bit će prorjeđena.
Na primjer, novi X3 koji stiže u junu više neće imati verziju M40d, piše BMWBlog.
Uz sve manje ljudi voljnih da kupe automobil s dizelskim gorivom i sve strožim propisima o emisijama štetnih gasova u EU, vrijeme dizelašima očigledno otkucava.