Radi se o vozilu marke Iveco, opremljenom Boschovim modulom gorivnih ćelija (Fuel Cell Power Module – FCPM), koje u potpunosti radi na električni pogon pretvaranjem vodika i kisika u električnu energiju.
Glavne karakteristike kamiona:
Domet: do 800 kilometara
Snaga gorivih ćelija: preko 200 kW
Ukupna izlazna snaga sistema: 400 kW (uključujući baterijske pakete)
Spremnici za vodik: 5 komada, ukupno do 70 kg pod pritiskom od 700 bara
Vrijeme punjenja: slično kao kod dizelskih kamiona
Emisije: Nula (uz korištenje zelenog vodika – ugljično neutralan)
Kamion koristi transportna kompanija Schäflein, koja obavlja logistiku za Bosch. Vozilo je iznajmljeno od firme Hylane, specijalizirane za niskougljične transportne flote. Tokom testne faze, kamion će godišnje prelaziti oko 12.000 kilometara, prvenstveno prevozeći proizvode unutar Boschove fabrike.
Više od same vožnje
Iako smanjenje emisija ima važnu ulogu, glavni cilj ovog projekta je prikupljanje podataka iz stvarnog rada. Bosch želi koristiti ova iskustva za razvoj budućih pogonskih sistema – konkretno modela Compact 190 i Compact 300.
Proizvodnja i podrška
Moduli gorivnih ćelija (FCPM) proizvode se od sredine 2023. u postrojenju u Stuttgart-Feuerbachu.
Fabrika u Bambergu isporučuje gorivne sklopove, dok Homburg proizvodi ključne komponente poput kompresora zraka i sistema za recirkulaciju.
Prednosti u odnosu na električne kamione na baterije:
Dug domet
Brzo punjenje
Manji utjecaj vanjskih temperatura na performanse
Bosch ovim projektom pokazuje kako vodik može igrati ključnu ulogu u dekarbonizaciji teškog transporta, pogotovo u industrijskoj logistici.