Brazil postaje najveće izvozno tržište za kineska nova energetska vozila
Izvoz čistih električnih i hibridnih automobila na punjenje u Brazil porastao je 13 puta na godišnjem nivou, dostigavši 40.163 jedinice u aprilu, čime je ovo tržište postalo najveće izvozno tržište drugi mjesec zaredom, prema podacima Kineskog udruženja putničkih automobila (CPCA), prenosi Reuters.
Nagli porast izvoza u Brazil, koji je u januaru bio deseto najveće izvozno tržište, dolazi prije daljeg povećanja carina na uvoz električnih i hibridnih vozila od jula, jer južnoamerička zemlja nastoji da podstakne lokalnu proizvodnju automobila.
Nekoliko kineskih proizvođača automobila već je počelo da povećava investicije u lokalnu proizvodnju u Brazilu. Kompanija BYD počela je tamo da gradi proizvodni kompleks kako bi započela lokalnu proizvodnju do kraja ove ili početkom 2025. godine, a kompanija Great Wall Motor najavila je da će njena fabrika u Brazilu početi da radi ovog mjeseca, prenosi Autoblog rs.
Brazil je također postao drugo najveće izvozno tržište za sve kineske automobile u aprilu, odmah iza Rusije koja je zadržala prvo mjesto. Rusija, koja je pod zapadnim sankcijama, očekuje se da ostane najveće izvozno tržište za kineske automobile, rekao je generalni sekretar CPCA Cui Dongšu.
Prema izvještajima medija s početka tekućeg mjeseca, belgijske luke Antverpen i Zebruge zatrpane su isporukama EV iz Kine, a lučki terminali pretvoreni su u parkinge. Španija, Francuska, Holandija i Norveška su među zemljama koje su zabilježile najveći pad uvoza kineskih električnih putničkih vozila u periodu od januara do aprila, prema podacima CPCA.