Poneseni tim rezultatom za ovu godinu cilj je bio 5,5 miliona jedinica, što je analitičarima objavljeno još u martu. Ali stvari su postale teže.
Naime, Reuters izvještava, pozivajući se na dva insajdera, da je BYD nekoliko puta revidirao svoj interni cilj poslednjih mjeseci, zaključivši se na 4,6 miliona vozila. To bi označilo najnižu godišnju stopu rasta u poslednjih pet godina, prenosi portal Electrive.
Podaci iz augusta su već ukazivali na to da BYD vjerovatno neće ostvariti svoj cilj. Posle osam meseci BYD je dostigao samo 52,1 odsto prvobitnog cilja. Da bi dostigao 5,5 miliona, kompaniji bi bio potreban izuzetno jak poslednji kvartal. Analitičari, uključujući i kinesku Merchants Bank, već su sumnjali u ovaj scenario.
Proizvodnja govori sličnu priču. U augustu, BYD je smanjio proizvodnju drugi mjesec zaredom. U julu je ona pala za 0,9 posto u odnosu na isti period prošle godine, u avgustu je opala za dodatnih 3,78 procenata. Ovo je prvi uzastopni pad od pandemije 2020. godine, prenosi Autoblog rs.
U međuvremenu, Peking je takođe pooštrio kontrolu nad ovim sektorom. U junu su zvaničnici pozvali proizvođače automobila da ublaže popuste. U julu su regulatori razotkrili prevaru sa subvencijama između 2016. i 2020. godine – u koju je takođe umiješan BYD.
Globalno, prodaja BYD-a je ipak blago porasla u augustu, čemu je doprinio rast u Evropi. Međutim, u Kini je prodaja pala četvrti mjesec zaredom – za 14,3 procenta u odnosu na isti period prošle godine na 292.813 vozila. Pošto se četiri od pet BYD-ova i dalje prodaju u Kini, kompanija ostaje u velikoj mjeri zavisna od domaćeg tržišta.