20+ godina
sa vama
kina

BYD želi plaćati manje za automobilske dijelove: Nagovara dobavljače da smanje cijenu

Autor: Biznis.ba
Foto: BYD
Veliki kineski proizvođač električnih vozila (EV) želi plaćati manje za automobilske dijelove u novoj godini, što signalizira da se ne nazire kraj žestokom ratu cijena niti ekonomskim problemima.

BYD, Teslin glavni rival, navodno je zatražio od dobavljača da sljedeće godine smanji svoje cijene za deset posto, prema pismu koje je potpisao He Zhiqi, izvršni potpredsjednik u firmi sa sjedištem u Shenzhenu.

“Iako će u 2025. godini na tržištu električnih vozila biti velikih prilika, tržišno natjecanje će također postati intenzivnije. Kako bismo poboljšali konkurentnost BYD-ovih osobnih automobila, trebamo imati zajednički lanac opskrbe i nastaviti smanjivati ​​troškove”, napisao je.

Li Yunfei, generalni direktor brendiranja i odnosa s javnošću u BYD-u, je na platformi Weibo napisao kako su godišnji pregovori o cijenama s dobavljačima uobičajena praksa u automobilskoj industriji. “Dobavljačima postavljamo ciljeve smanjenja cijena. Ništa nije obavezno i ​​svako može pregovarati”, dodao je.

Već 15 godina kinesko tržište automobila najveće je na svijetu. No prije dvije godine, kada je Tesla započeo rat cijenama snizivši cijene svojih automobila Model 3 i Model Y u Kini za čak devet posto, to tržište je postalo i najkonkurentnije na svijetu. Više od 200 kineskih proizvođača električnih vozila sada se bori s ogromnom ponudom, a stručnjaci predviđaju da mnoge manje firme neće preživjeti oštru konkurenciju. Optimističnija budućnost se ne predviđa ni za proizvođače vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Pismo Maxusa, proizvođača automobila pod SAIC Motorom, također je kružilo internetom ranije ove sedmice, prenosi CNN. U njemu se vidi da i taj proizvođač traži smanjenje cijene od 10 posto.

“Konkurencija i nametanje dodatnih carina Evropske unije te neizvjesnost zbog Trumpove administracije znači da kineski proizvođači električnih vozila nemaju izbora nego smanjiti troškove kako god mogu”, prema Tu Leu, izvršnom direktoru konsultantske firme Sino Auto Insights.

BYD je vodeći kineski proizvođač automobila i imao je udio od 16,2 posto u ukupnom tržištu vozila u prvih 10 mjeseci ove godine, prema podacima Kineske udruge osobnih automobila. Istodobno je imao i udio od 36,1 posto na tržištu električnih vozila.

“Glavna zabrinutost mnogih je da će smanjenje cijena negativno utjecati na dobavljače budući da oni nemaju pristup kapitalu kao veliki proizvođači vozila”, kazao je Le.

Dionice u Chongqing Sulian Plasticu, firmi koja BYD-u prodaje cjevovode za gorivo i druge automobilske dijelove, pale su za više od tri posto ove sedmice nakon što je objavljeno pismo u kojem se traži smanjenje cijene. Drugi dobavljač, Alnera Aluminium, koji proizvodi dijelove od aluminijskih legura za siteme baterija za EV, zabilježio je pad od četiri posto u istom razdoblju.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba