Razlog za odlazak je slaba potražnja za Citroen modelima u Australiji, sa godišnjom prodajom od oko 200 jedinica u posljednjih pet godina. Citroen je prisutan na australijskom tržištu još od 1923. godine, ostvarivši najduži neprekidni niz u regionu, navodi Carscoops.
Danas lokalnu liniju čine stari C3, kao i C4, C5 Aircross i C5 X. Australijski kupci nisu dočekali nove generacije modela C3 i C3 Aircross, koji su predstavljeni u Evropi.
Godišnja prodaja Citroena u Australiji je pala sa 3.803 jedinice u 2007. na samo 175 jedinica u 2021. godini, ne pokazujući od tada prave znake oporavka. U prvoj polovini 2024. godine kompanija je prodala samo 87 vozila u Australiji, prenosi Autoblog rs.
Citroen je tako po prodaji nadmašen od brendova kao što su Maserati (200 jedinica), Ferrari (113), Lotus (102), Bentley (102) i Aston Martin (86). Samo McLaren (41) i Rolls-Royce (26) su prodali manje jedinica od francuskog brenda na rang listi za prvu polovinu 2024. u Australiji.
Dejvid Oven, generalni direktor Citroen Australia, navodi: „Iako priznajemo i slavimo bogatu historiju Citroena na australijskom tržištu, moramo gledati u budućnost i uzeti u obzir brzo razvijajuću, dinamičnu i konkurentnu prirodu industrije i lokalnog tržišta, zajedno sa promenljivim zahtevima potrošača.”
Lokalni izvršni direktor je dodao da odluka o prekidu prodaje novih vozila „nije donijeta olako – doneta je nakon pažljivog razmatranja sadašnjih i budućih proizvoda dostupnih za našu zemlju, u kontekstu lokalnog tržišta i preferencija i zahteva australijskih kupaca novih vozila.”
„Znamo da će i dalje biti vlasnika Citroena u Australiji, sa mnogo Citroen vozila i dalje na putu, a naš strastveni Citroen Australia tim i mreža prodavaca su posvećeni pružanju podrške stalnim potrebama održavanja vozila naših kupaca.”