Studija je ispitala više od devet miliona oglasa automobila u više od 60.000 prodajnih objekata između 2016. i 2022. godine. Ustanovljeno je da su starija električna vozila na baterije i plug-in hibridna električna vozila sa kraćim dometom vožnje amortizovana bržim stopama od konvencionalnih automobila i hibridnih električnih automobila; jedini izuzetak je Tesla, čiji je stariji model električnog vozila na baterije bolje držao svoju vrijednost.
Međutim, studija je također pokazala da se trend mijenja – kako noviji modeli električnih vozila sa većim dometom vožnje dolaze na tržište, zadržavaju svoju vrijednost bolje od starijih modela sa manjom autonomijom.
Istraživanje je također otkrilo da je pandemija COVID-19 značajno utjecala na pristupačnost vozila, pri čemu su srednje cijene za automobile na konvencionalna goriva i električna vozila porasle za 37%, odnosno 39%, u dolarima za 2019. prilagođenu inflaciji od januara 2020. do marta 2022.
John Paul Helveston, docent za inženjerski menadžment i sistemsko inženjerstvo na Univerzitetu Džord Vašington i autor studije, kaže da je ovo mač sa dvije oštrice, prenosi Index hr.
„Dok je veća vrijednost preprodaje u budućnosti bolja za kupce novih automobila, to također znači kraj jeftinih korištenih električnih vozila, koja su bila važan izvor pristupačnih električnih vozila“, objašnjava Helveston. On napominje da bi nova subvencija od 4.000 dolara za korištena električna vozila predviđena Zakonom o smanjenju inflacije (IRA) mogla da ublaži deo tereta na korišćenom tržištu.