Razlog tome je vjerovatno u činjenici koju je otkrila i istraga "NBC Newsa" u kojoj se otkriva da vozač pick-upa u nekim situacijama neće vidjeti do devetoro djece u prednjem mrtvom uglu vozila.
Od 2010. godine Evropska unija je smanjila broj smrtnih slučajeva na svojim putevima za 36 posto, što pokazuje efikasnost njenih politika bezbjednosti u saobraćaju.
U istom periodu, Sjedinjene Države bilježe rast ukupne smrtnosti na putevima od 30 odsto. Još alarmantnije, broj smrtnih slučajeva pješaka je eksplodirao za 80 odsto preko Atlantika, što je u direktnoj korelaciji s rastućom popularnošću prevelikih SUV-ova i pick-upova.
Razlika leži u filozofiji testiranja bezbjednosti. Evropski Euro NCAP testovi procjenjuju ne samo zaštitu putnika u vozilu, već i zaštitu pješaka, biciklista i drugih ranjivih korisnika putem kriterijuma pasivne bezbjednosti.
Američki testovi, s druge strane, fokusiraju se gotovo isključivo na bezbjednost putnika unutar vozila. Ovaj pristup objašnjava zašto su američka vozila tvrđave za vozače, ali i opasna za sve ostale.
Predloženi trgovinski sporazum između EU i Sjedinjenih Država sadrži opasnu klauzulu o "uzajamnom priznavanju" standarda. Konkretno, to bi omogućilo američkim vozilima da se kreću evropskim putevima bez ispunjavanja bezbjednosnih zahtjeva EU. Ovo komercijalno odstupanje bi pretvorilo evropske ulice u poligone za vozila koja nikada nisu bila dizajnirana za zaštitu pješaka i biciklista.
Američka automobilska industrija bi tako mogla da zaobiđe decenije napretka u evropskoj bezbjednosti na putevima.
Sada mobilizacija protiv ove prijetnje dobija na zamahu širem kontinenta. Čak 75 evropskih organizacija, uključujući grad Amsterdam, potpisalo je zajedničko pismo u kojem se snažno protive sporazumu.
Ovi činioci na polju bezbjednosti na putevima, javnog zdravstva i održivog urbanog planiranja razumiju da popuštanje standarda nije prihvatljiv kompromis. Njihova poruka je jasna: životi evropskih građana ne smiju da služe kao aduti u komercijalnim pregovorima. Prihvatanje američkih vozila bez prilagođavanja evropskim standardima bi izazvalo opasnu eskalaciju. Evropski proizvođači mogli bi da budu u iskušenju da odustanu od svojih standarda da bi ostali konkurentni američkom uvozu. Ova trka prema dnu bi pretvorila evropske puteve u ratne zone, gdje bi bili zaštićeni samo putnici u najvećim vozilima. Milioni pješaka, biciklista i djece postali bi kolateralne žrtve komercijalne liberalizacije koja daje prednost kratkoročnoj dobiti nad ljudskim životima, piše "AutoBlog".