Fiat pauzira proizvodnju električnog modela 500e zbog izuzetno loše prodaje
Stellantis je potvrdio da će linija 500e u fabrici Mirafiori u Torinu pauzirati četiri sedmice počev od 13. septembra, što znači da se u Evropi prvi put od 2007. neće proizvoditi novi Fiat 500 bilo koje vrste.
„Ta jera je neophodna zbog trenutnog nedostatka porudžbina povezanih sa dubokim teškoćama sa kojima se na evropskom tržištu električne energije suočavaju svi proizvođači, posebno evropski“, navodi Stellantis u izjavi za Reuters.
Fiat 500 sa SUS pogonom koji se pravio u Poljskoj, izašao je iz proizvodnje tokom ljeta jer nije ispunjavao nove zakone o sajber bezbjednosti i Fiat nije želeo da troši novac da ga ažurira. Proizvodnja 500 sa SUS motorima nije potpuno stala jer se model još uvijek pravi u Sjevernoj Africi, ali te verzije ne ispunjavaju uslove za prodaju u Evropi.
Umjesto da ažurira 500 sa SUS motoroima kako bi ga zadržao u prodaji, Fiat je odlučio da kreira novi hibridni model iz električnog 500e kako bi prihvatio mali motor sa unutrašnjim sagorijevanjem i električni motor. Ali taj automobil, 500 Ibrida, neće biti spreman do kraja 2025. ili, što je vjerovatnije, 2026. godine, prenosi Autoblog rs.
500 Ibrida će se praviti zajedno sa električnim vozilom na historijskom mjestu Mirafiori, koji dobija renoviranje od 100 miliona eura kako bi bio spreman za Fiatove rekonfigurisane planove elektrifikacije.
Fiat nije jedini proizvođač automobila koji je bio primoran da izmijeni svoju strategiju suočen sa mnogo manjom potražnjom za električnim vozilima od očekivane. Toyota, GM, Ford, pa čak i vrhunski brendovi poput Aston Martina i Mercedesa ili produžavaju životni vijek postojećih vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem ili troše dodatni novac na razvoj novih.