Kompanija je 2022. godine odložila ulaganja u proizvodnju u Španiji zbog “revidiranih prognoza za Evropu”. Tada su potvrdili da bi do kraja decenije u španskoj fabrici trebalo da počnu proizvodnju električna vozila, upozorivši da njihova proizvodnja podrazumijeva smanjenje broja radnih mesta.
U martu prošle godine su objavili da zbog gašenja proizvodnje monovolumena Galaxy i S-Max gase 1.100 radnih mjesta u pogonu u Valensiji. Dodali su i da će od 2027. u Almusafesu, na području Valencije, početi da proizvode novi model hibridnog SUV-a za evropsko tržište, ali i za druge dijelove svijeta.
U sredu je Ford obavestio sindikate da planira trajno ukidanje još 600 radnih mjesta, a spreman je da pregovara o mogućem ponovnom zapošljavanju preostalih hiljadu u sklopu planiranog povećanja proizvodnje od 2027.
„Mogući su pregovori o privremenom rješenju za ostalih hiljadu radnika da bi se premostio period do početka proizvodnje novog vozila”, navode iz Forda, a piše Autoblog rs.
Kompanija namjerava da u pogonu proizvodi 300.000 automobila godišnje, saopštilo je tada špansko ministarstvo industrije.
Američki automobilski div trenutno u pogonu u Valenciji zapošljava 4.800 radnika i proizvodi samo model Kuga. Lane su odlučili da ugase i 2.300 radnih mjesta u Nemačkoj i 1.000 u Britaniji. Od 2030. namjeravaju da u EU prodaju samo električne automobile.