I upravo te godine osnovana je podmarka Volkswagen R, a prvi proizvod temeljio se na četvrtoj generaciji Golfa. Nosio je oznaku R32, kao i u petoj generaciji, čime je jasno ukazano na pogonski 3.2-litreni šest-cilindarski motor. Daljnji nasljednici prešli su na 2.0 TSI motor, a tako je i danas.
Dolaskom dvolitrene izvedbe najjači Volkswagen dolazi do granice od 300 KS, a s osmom generacijom i prelazi. Sada, nakon premijere prošle sedmice facelifta osme generacije Golfa, doznajemo kako GTI ostaje u ponudi s plusom od 20 KS. Volkswagen je potvrdio i dolazak R izvedbe, a sad nas je počastio i prvim fotografijama.
Za GTI izvedbu znamo kako će raspolagati s 265 KS. Nakon nje će uslijediti GTI Clubsport, a onda stiže i R izvedba. Već znamo kako može bez većih problema do 333 KS, što smo spoznali kroz R 333 izvedbu i ujedno najskuplji Golf svih vremena.
Već sada su poznate dvije novosti, a to su da će se R izvedba nuditi isključivo s DSG mjenjačem, kao i da će ponuda uključivati i karavansku izvedbu. Time će Golf biti jedan od zadnjih modela u segmentu s ovako bogatom ponudom.
Prototip automobila ovih su dana isprobali mnogi testni vozači, a među njima i legende motosporta kao što su Hans-Joachim Stuck i šesterostruki WRC prvak Johan Kristoffersson.
Premijera novog Golfa R tempirana je za ovo ljeto.