Goldman Sachs pogoršao preporuke za dionice Porschea i Mercedesa
Preporuka za dionice Porschea je promijenjena s “kupi” na “prodaj”, a Mercedesa s “kupi” na neutralan status.
Pad zarade u Kini i slabija prodaja električnih automobila od očekivane pritišću njemačke proizvođače automobila.
Analitičar Goldman Sachsa George Galliers napisao je kako rastući troškovi rada, rizik od američkih carina, snažno padajuća profitabilnost u Kini i sve veći pritisak na ispunjavanje strogih pravila oko zaštite okoliša imaju golemi učinak na proizvođače.
“Očekujemo još jednu izazovnu godinu za dionice iz automobilskog sektora u 2025”, ocjenjuje Galliers, dodajući kako je već u 2024. viđen pad vrijednosti od više od 12 posto, a prenose Financije hr.
Goldman Sachs je snizio prognozu zarade u sektoru za devet posto u ovoj i za šest posto u 2026. godini.
Premda u prognozi također stoji da bi udio električnih automobila u prodaji u Evropi mogao ove godini porasti na 19 posto sa 14,3 posto prošle godine zbog regulatornih zahtjeva za smanjenjem emisija ugljičnog dioksida, Goldman Sachs dvoji da će to kompenzirati visoke troškove proizvodnje koji štete profitnim maržama.
Galliers podsjeća da su Ford i General Motors već svjedočili gubitku profitabilnosti u Kini i da bi se to moglo dogoditi i evropskim proizvođačima.
Promjena preporuke za Porsche objašnjena je ograničenim izgledima rasta prihoda u ovoj godini i financijskim rizicima koji se odnose na zaduženost i probleme koje ima vlasnik Volkswagen. Pritom se ne očekuje da bi neto dug Porschea mogao pasti ispod četiri milijarde eura prije 2027.
Kod Mercedesa Goldman Sachs vidi neizvjesnost oko prodaje luksuznih automobila uslijed slabije potražnje na ključnim tržištima, posebice u svjetlu mješovitog tržišnog prijema AMG modela visokih performansi te sve starijih modela S-klase. Mercedesov operativni profit bi za 2024. mogao pasti oko 40 posto, a očekuje se daljnji pad od oko 14 posto u ovoj godini te blagi oporavak u 2026.
Ipak, Goldman Sachs vidi prilike za Mercedes u autonomnoj tehnologiji vožnje i partnerstvu s Nvidijom.
Uprkos izazovnoj pozadini Goldman Sachs izdvaja Renault kao mogućeg lidera u europskom automobilskom sektoru.
Navodi da bi fokus francuskog proizvođača na troškovnu disciplinu te snažnu liniju novih modela mogao pomoći da Renault bolje pliva u sadašnjim turbulentnim okolnostima no njemački konkurenti.