Kada napunite rezervoar, rijetko kada razmišljate o tome kakav je benzin koji ste sipali, zar ne? U suštini, sve se svodi na odgovarajući oktanski broj i to je to. Međutim, takav pristup je pogrešan. Stručnjaci kažu da se kvalitet premium goriva može u velikoj mjeri razlikovati.
Total Seal Piston Rings YouTube kanal objašnjava razliku između standardnog premium goriva i onoga što bi trebalo da sipate u svoj automobil.
Budući da se ovaj članak odnosi na situaciju u SAD, sva goriva koja se tamo prodaju moraju da se drže mješavine aditiva koje propisuje EPA – LAC, odnosno minimalne količine deterdženata prisutnih u benzinu.
Međutim, postoji još jedan nivo višeg kvaliteta goriva, koji ide iznad pukog minimuma. Riječ je o standardnom, takozvanom „Top Tier“ benzinu, koji su uveli OEM proizvođači u cilju promovisanja kvalitetnije mješavine dostupnog goriva. Da bi se gorivo kvalifikovalo u „Top Tier“ klasu, mora da bude usklađeno s čitavim nizom nivoa kvaliteta kada je riječ o deterdžentima i aditivima koji daleko prevazilaze EPA-ine LAC zahtjeve, piše Autoblog rs. Proizvođači poput BMW-a, Stellantisa, GM-a, Forda, Mercedes-Benza, Honde, Toyote i Volkswagena sponzorišu razvoj „Top Tier“ benzina.
AAA je sprovela nezavisno istraživanje u okviru kojeg je upoređen „Top Tier“ benzin s onim koji zadovoljava EPA-ine minimalne zahtjeve. Otkriveno je da „Top Tier“ gorivo ostavlja 19 puta manje naslaga na vitalnim komponentama motora kao što su brizgaljke, ventili i klipovi, u okviru simulacije od 16.000 kilometara.
Nagomilavanje naslaga na dotičnim komponentama na kraju dovodi do prekomjernog rastvaranja goriva u ulju, što je loše, jer zauzvrat dovodi do pojačanog habanja motora. Više naslaga znači i slabiju efikasnost i performanse motora, tako da ih najbolje svesti na minum u što većoj mjeri. Ako ste vozač koji želi da mu motor bude zdrav i bez naslaga, prednosti korištenja „Top Tier“ goriva su očigledne.