Više od 60 godina, Jeep u kontinuitetu proizvodi automobile povišenog klirensa s pogonom na sve točkove.
Danas ovaj format poznajemo pod nazivom „SUV“, koji je definitivno osvojio svijet. Budući da ovakva karoserijska konfiguracija pruža obilje prostora za baterije, sjajna je i za instalaciju električnog pogona. Pa, kako u ovakvoj konstalaciji „original“ uspijeva da opstane pored bezbroj „plagijata“?
„Mnogi brendovi koji ulaze u SUV prostor drže nas čvrsto na nišanu“, rekao je za Motor1 Bil Pefer, viši potpredsjednik i šef Jeepa za Severnu Ameriku, tokom predstavljanja Wagoneera S medijima u Njujorku. „Imamo najprodavanije vozilo D segmenta, Grand Cherokee. Vodeći smo i u kategoriji priključnih hibrida. Dominantni smo među terenskim modelima s Wranglerom. Bez dileme, imamo konkurenciju koja pokušava da nas skine s vodeće pozicije.“
Uporedo s lansiranjem modela Wagoneer S, Jeep je najavio nove „plug-in“ hibridne pogonske sklopove za kamionet Gladiator, Wagoneer i Grand Wagoneer. Kompanija je također istakla fleksibilnost STLA-Large platforme, koja čini osnovu za čisto elektirčni Wagoneer S i može da usvoji BEV, hibridne i tradicionalne pogonske sklopove.
Kako je Pefer objasnio, ova fleksibilnost po pitanju pogonske tehnologije mogla bi pomoći Jeepu da ostane „snalažljiv“ dok automobilska industrija vaga kakva bi mogla da bude budućnost električnih vozila. „Imamo 83 godine“, kaže Pefer. „Naš cilj je da budemo tu još toliko. Samim tim zaradili smo malo slobodnog prostora da posmatramo i uviđamo. Ako danas ne ostvarujemo uspješnu prodaju u okviru jednog segmenta, brend Jeep neće nestati, prenosi Autoblog rs. Neki od naših konkurenata ako ne prodaju određenu vrstu proizvoda, mogu se naći u teškoćama. Kada kupujete Jeep, ne morate ništa objašnjavati. To je Jeep, ljudi znaju šta to znači.“
Za Stellantisovog šefa dizajna, Ralf Jill, Wagoneer S je ključan za izdvajanje Jeepa u moru SUV/krosovera. „To je neočekivano elegantan Jeep“, rekao je on. „Svoju efikasnost saopštava kroz svoju formu, a da spolja gledajući ne izgleda kao elektromobil. Možda će zadobiti ljudi koji inače ne bi pažnju obratili na naš brend.“
Izgleda da Jill nije zabrinut u vezi s tim što drugi kopiraju Jeepov stajling. „Gledao sam kako naši konkurenti koriste trapezoidne lukove točkova, kako teže tome da njihovi automobili liče na Jeep“, rekao je on. „Neki od njih uopšte nisu sposobni za terensku vožnju, ali izgledaju kao da jesu. Naša vozila konstruišu isti ljudi koji kreiraju i ekstremne terence. Taj potencijal je ugrađen u svaki Jeep koji napravimo, tako da nismo zabrinuti u vezi s konkurencijom.“
Sljedeći trik za Jilla i njegov tim biće da osmisle novi tip vozila koje će drugi kopirati. „Uvijek smo u potrazi za manevarskim prostorom. Oduvijek smo bili poznati po tome, izmišljajući nove segmente pre mnogo godina. Mnogi su se prikačili na njih i to nas iritira. Pa, šta da radimo onda? Kažem svojim inženjerima – hajde da pronađemo nove.“