Evropska komisija, izvršna ruka EU, saopštila je da će počevši od početka jula uvesti privremene carine koje će kineskim proizvođačima automobila staviti dodatni namet od čak 38%, što je više od sadašnjeg nivoa od 10%, ako pregovori s Kinom ne budu doveli do efikasnog rješenja.
Portparol kineskog ministarstva trgovine He Yadong u četvrtak je javno osudio taj potez.
“To ne samo da će oštetiti legitimna prava i interese kineske industrije električnih vozila, poremetiti obostrano korisnu saradnju između Kine i Evrope u novim energetskim vozilima, već će i narušiti globalnu automobilsku industriju i lance nabavke, uključujući one u EU”, rekao je Yadong na sedmičnom brifingu za novinare.
“To je eklatantan čin protekcionizma”, dodao je.
Komisija EU saopštila je da je istraga koju je pokrenula prošle godine pokazala da kineska industrija električnih vozila “ima koristi od nepravednog subvencioniranja (u Kini), što uzrokuje prijetnju ekonomskom štetom proizvođačima (električnih vozila na baterije) u Evropi”.
Predložene dodatne tarife bi se razlikovale od kompanije do kompanije. BYD bi se suočio sa dodatnim troškovima od 17,4%; Geely, koji je vlasnik švedskog Volva, bio bi pogođen sa dodatnih 20%, dok bi se SAIC suočio sa stopom od 38,1%, prenosi Investitor me.
Yadong je rekao da Kina zadržava pravo da iznese slučaj Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO) i da će preduzeti “sve neophodne mjere da zaštiti legitimna prava i interese kineskih preduzeća”.
Američki predsjednik Joe Biden nedavno je uveo nove carine na kineska električna vozila, napredne baterije, solarne ćelije, čelik, aluminijum i medicinsku opremu.
Biden je rekao da subvencije kineske vlade osiguravaju da kompanije u zemlji ne moraju da ostvare profit, dajući im nepravednu prednost u globalnoj trgovini.