Centar za istraživanje sunčeve energije i vodonika (ZSW) navodi da je krajem 2023. bilo oko 42 miliona automobila s električnim motorima - oko 50% više nego godinu dana ranije. Ova brojka uključuje isključivo električna vozila, plug-in hibride i električna vozila s produžnim dometom.
Prema ZSW-u, u Kini je bilo 23,4 miliona ovih automobila, više od polovine svetskih zaliha. Broj dva su Sjedinjene Države, iako su daleko iza sa 4,8 miliona vozila. Njemačka je na trećem mjestu sa 2,3 miliona, ispred Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva sa 1,6 odnosno 1,5 miliona.
Malo je vjerovatno da će se kineska dominacija kratkoročno značajno promijeniti, s tamošnjim rastom od 60% u poređenju s prošlom godinom – što je značajno više nego na drugim velikim tržištima.
Kako bi se postigli njemački ciljevi za elektromobilnost, tržištu je potreban novi podsticaj, rekao je Andreas Püttner iz ZSW-a. "Inicijativa njemačke vlade za povećanje promocije električnih službenih automobila može biti samo prvi korak."
Predložio je ukidanje subvencija za konvencionalna vozila - kao što je poreska olakšica za dizel ili povlastica za službena vozila za SUS motore.
Najveći proizvođači čisto električnih vozila i plug-in hibrida u 2023. bili su kineski brend BYD s nešto više od 3 miliona novih registracija, Tesla sa 1,8 miliona i VW sa 1 milion, prenosi SEEbiz.
BMW je bio na šestom mjestu sa nešto manje od 570.000 vozila, a Mercedes na 10. mjestu sa nešto više od 400.000.
Prema kumulativnim brojkama novih registracija, dva najčešća automobila s električnim pogonom dolaze od pionira električnih automobila Tesle: Model Y s gotovo 2,5 miliona vozila i Model 3 s dobrih 2,3 miliona vozila.