Grupa Geely, koja je zauzela 12. mjesto u prvom tromjesečju 2023. godine, prestigla je njemačku Mercedes-Benz grupu i BMW i zauzela 10. s obimom prodaje koji se povećao za 27% na godišnjem nivou.
Drugi kineski proizvođači automobila BYD, Changan Automobile, Chery Automobile i SAIC Motor svrstali su se u prvih 20. Globalna skala prodaje sastavljena je na osnovu podataka kompanije i anketne kompanije MarkLines.
S obzirom da produženi praznici lunarne Nove godine pada u predmetnom kvartalu, kineski proizvođači automobila imaju manje dana za prodaju i tendenciju da imaju lošiji učinak u odnosu na globalne kolege. Ali u prvom tromjesečju 2024, pet kineskih igrača u prvih 20 zabilježilo je porast kombinovane prodaje za više od 20%. Ukupni rast prodaje za 20 najvećih proizvođača automobila iznosio je 2%.
Glavni EV brend Zeekr Geely Auto-a koji je na berzi u Hong Kongu pokazao je dobre rezultate, sa prodajom novih električnih vozila koja je više nego udvostručena. Volvo Car, također pod okriljem grupe Geely, povećao je prodaju za 12%.
BYD je u prvom tromjesečju prodao 620.000 vozila, što je porast od 13%.
Izvoz je podstakao rast prodaje za kineski kontingent. Prodaja Geely grupe u inostranstvu porasla je 43%, prenosi Investitor me. BYD je povećao izvoz u Evropu i jugoistočnu Aziju, pri čemu je ukupna prodaja u inostranstvu porasla 150% na 98.000 vozila.
EV i elektrificirana vozila kao što su plug-in hibridi činili su više od 32% prodaje od januara do marta u Kini. Ali konkurencija je intenzivna, a BYD je pokrenuo rundu sniženja cijena koju su pratili Changan i drugi. Kao rezultat toga, cijene električnih vozila približavaju se nivou konvencionalnih vozila sa benzinskim motorom.
Kinesko tržište električnih vozila pokazuje znake prezasićenosti zalihama. EV i povezani proizvodni kapaciteti u 2025. godini dostići će 36 miliona vozila, navode lokalni mediji, pozivajući se na planove proizvođača automobila i lokalnih vlasti. Ipak, prodaja u Kini prognozira se na otprilike 17 miliona vozila za narednu godinu, što ukazuje na sve veći jaz između ponude i potražnje.
Kineski proizvođači automobila sve više gledaju na prekomorska tržišta. Izvoz novih energetskih vozila porastao je 78% na 1,2 miliona vozila u 2023. godini, prema jednoj industrijskoj trgovinskoj grupi. Prema drugoj procjeni, izvoz će porasti na 3,5 miliona vozila 2025.
S obzirom na to da Kina izvozi višak svojih zaliha po niskim cijenama, SAD i evropske zemlje izrazile su zabrinutost zbog rezultirajuće nelojalne konkurencije u automobilskoj industriji i potencijalnog gubitka radnih mjesta. SAD su najavile planove da učetvorostruče carine na kineska električna vozila na 100%.
Kineski proizvođači automobila proširuju izvoz u Rusiju, kao i u Centralnu i Južnu Ameriku. Rusija je bila glavna izvozna destinacija vozila u kvartalu januar-mart, a slijedi je Meksiko, prema Kineskom udruženju proizvođača automobila. Bliskoistočne zemlje kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati takođe postaju sve značajnija izvozna tržišta.
Toyota Motor zauzela je prvo mjesto na globalnoj ljestvici prodaje u prvom kvartalu sa 2,52 miliona vozila, što je pad od 5%, dok je Volkswagen grupa zauzela drugo mjesto sa 2,1 milion vozila, 3% više nego prije godinu.
Trećeplasirana Hyundai Motor Group, uključujući Kiju, zabilježila je pad prodaje za 2% na 1,76 miliona vozila.