Kina uzvraća udarac na evropsko uvođenje carina na električne automobile
Sad kad je Brisel najavio uvođenje dodatne carine na kineska EV vozila, Kina je našla novo oružje - uzvraća udarac zahvaljujući plug-in hibridima koji bi mogli da pokore Evropu.
Podizanjem carina, novi električni automobili koji dolaze sa istoka od ljeta će biti skuplji u Evropi, a jedini razlog zašto se to nije desilo ranije jeste moguća "odmazda" koja utječe na trgovačke odnose između Evrope i Kine.
Cijenu prisutnosti u Evropi moći će da podnesu samo jaki kineski brendovi, kao što su BYD, Geely, MG, Chery, Nio ili Xpeng. Većina njih, od 140 registrovanih brendova, teško da će uopšte u opstati u takvim uslovima.
Jaki kineski brendovi i njihova vlada svuda idu "ruku pod ruku", ali otkako je EU najavila oporezivanje električnih automobila, postoji novo oružje kao odgovor na taj potez.
Kinezi već imaju strategiju protiv evropske odluke, a jedan od odgovora je, na primjer, BYD-ov najavljeni plug-in hibrid sa 2.000 kilometara autonomije, odnosno sa tehnologijom koja je u Kini u velikom porastu, prenosi B92.
Također, zahvaljujući velikim investicijama u autoindustriju, ciklus razvoja novog modela u Kini je smanjen na maksimalno dvije godine, u poređenju sa tri do pet godina u Evropi.
Ako evropski brendovi nisu mogli da se suprotstave kineskim EV, neće moći da pariraju ni plug-in hibridima - danas najbolji mogu da pređu do 1.000 kilometara bez dosipanja goriva, ali ne postoji nijedna marka, koja je sposobna podići autonomiju iznad toga, a kamoli da je udvostruči, kao što obećava BYD.
Ako uzmemo u obzir da su evropski kupci počeli da vjeruju kineskim električnim automobilima, cijeneći njihovu tehnologiju i prihvatajući dizajn i nižu cijenu, onda će u nove plug-in hibride vjerovati još i više.
Mala prepreka ili prednost, koju je ranije možda predosjetio evropski zakonodavac, može biti u tome da je Evropa plug-in hibride prve otpisala sa liste subvencija.
Međutim, dok je Evropa zauzeta propisima, kineska vlada šakom i kapom subvencioniše domaće marke, pa zato kineski automobili imaju nisku cijenu - oko 25% nižu u proseku po vozilu u C segmentu u odnosu na evropske rivale.