Uprkos njihovom kvalitetu i inovativnosti, brojni osiguravači u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazuju neodlučnost kada je riječ o pokrivanju ovih vozila, zbog čega se mnogi novi modeli susreću s teškoćama pri osiguranju, ili su prisiljeni da plaćaju veoma visoke premije. Glavni uzroci ovog problema leže u strahu od visokih troškova popravki, nedostatku specifičnih tehničkih informacija o vozilima i produženim rokovima isporuke zamenskih dijelova, prenosi Autoblog rs.
Modeli poput BYD Seal, GWM Ora 03 i određeni MG modeli, prepoznati su kao posebno problematični za osiguranje. Industrijska istraživačka agencija Thatcham Research, koju finansira sektor osiguranja, naglašava da problem proizlazi iz nedovoljnog razumijevanja procesa popravki u Evropi od strane kineskih proizvođača.
Ben Townsend iz Thatcham Researcha ukazuje na to da problem nije u kvalitetu vozila, već u nedostatku saradnje s industrijskim osiguranjem. "Pozivamo proizvođače iz Kine, Indije i Vijetnama da ne dolaze samo s namjerom prodaje vozila na britanskom tržištu, već da razgovaraju s nama i razumiju specifičnosti tržišta da bi osigurali pravilnu podršku i logistiku za svoje proizvode," izjavio je Townsend.
Iako se problem povećanih troškova osiguranja ne odnosi isključivo na kineske električne automobile, oni su među najpogođenijima. Nedavni izveštaji pokazuju da vlasnici električnih vozila plaćaju značajno više za osiguranje u poređenju s vozilima s unutrašnjim sagorijevanjem, s posebnim naglaskom na vlasnike Tesli i Smart EQ ForFour.
Kineski proizvođači se posebno ističu zbog problema s dostupnošću dijelova, što dodatno komplikuje situaciju s osiguranjem. Martyn Rowley, izvršni direktor britanskog Nacionalnog udruženja za popravku karoserija, izdvajajući kineske proizvođače i nedostatak dostupnosti dijelova, naveo je model GWM ORA 03 (poznatog kao Funky Cat) kao ilustraciju teškoća s kojima se suočavaju servisi pri nabavci zamjenskih dijelova, što dovodi do otežane popravke čak i za manje probleme. “Nažalost, jednostavno ne možete dobiti dijelove; nisu dostupni za to vozilo, što mislim da je smiješno s obzirom na to da se radi o poslovima vrijednim više miliona funti", izjavio je on.
Iz GWM ORA-a su priznali vijest o ovom problemu među vlasnicima i radi na poboljšanju situacije. Međutim, izazovi s dokumentacijom o popravcima i usklađenošću standarda popravki između Kine i Evrope ostaju ključni problemi koji otežavaju proces osiguranja.
Potrošači su konačni gubitnici u ovoj situaciji, suočeni s ograničenim izborom i povećanim troškovima. Ako se dodaju i potencijalne najavljene više carine, konkurentnost kineskih električnih vozila na britanskom i evropskom tržištu mogla bi da bude značajno smanjena, što naglašava potrebu za boljom saradnjom između proizvođača i osiguravača.