U prosjeku je operativna marža za deset najvažnijih međunarodnih predstavnika industrije u prvom kvartalu iznosila 7,1 posto. To je najniža vrijednost u tri godine, kako je utvrdio Centar za automobilski menadžment (CAM) u Bergisch Gladbachu.
Nakon što su proizvođači nedavno mogli da proizvode modele s visokom maržom zbog velike potražnje i uskih grla u isporuci, sada se vremena mijenjaju zbog visokih kamata na kapital i geopolitičkih neizvjesnosti. Njemački premium proizvođači BMW i Mercedes i dalje su najprofitabilniji proizvođači automobila u prvom tromjesečju s operativnim povratom od oko 11 posto. Sledi Toyota s 10 posto. General Motors je također uspio da poveća svoju maržu na 8,7 posto, piše Revija HAK.
Volkswagenov koncern je bio u sredini s ukupnim prinosom od 6,1 posto, odmah ispred Hyundaija (5,8 posto) i Honde (5,6 posto). Proizvođači električnih automobila Tesla (5,5 posto) i BYD (4,6 posto) patili su od slabog tržišnog rasta i cjenovnog rata na nekim tržištima (najviše kineskom).
Ako pogledate samo core business, prosječna dobit po vozilu je pala na 2253 eura – pad od 19 posto u poređenju s 2023. godinom. Mercedes i BMW idu iznad prosjeka, imaju prosječnu dobit po vozilu od 4.000 eura.
Šef CAM-a Stefan Bratzel tvrdi da je industrija na prekretnici: s jedne strane mora da ponudi sve više vozila s niskim emisijama i električnih vozila, ali s druge strane, s njima nema zarade. Bratzel posebno savjetuje njemačkim proizvođačima da dodatno smanje troškove duž lanca vrijednosti električnih automobila i da se istovremeno fokusiraju na inovacije kako bi kupcima mogli da opravdaju više kataloške cijene u poređenju s novim konkurentima iz Kine.