Njemačko automobilsko tržište izgleda iznenađujuće s BiH gledišta. Dok je 2023. kod nas prodano nešto manje od 10.000 novih automobila, u Njemačkoj je prodano preko 2,8 miliona novih automobila.
Njemačko tržište je gotovo 280 puta veće od bosanskohercegovačkog. Lider po prodajnim rezultatima u Njemačkoj je u godinu dana prodao više vozila od svih marki koje posluju u našoj zemlji posljednjih 30 godina?
Koje su najprodavanije marke u Njemačkoj 2023?
Pripada li njemačko tržište njemačkim markama? Drukčiji rasplet se valjda nije mogao ni očekivati. Najprodavanije marke automobila u Njemačkoj 2023 su:
-Volkswagen – 519.089 prodanih automobila, porast od 7,9%.
-Mercedes – 277.352 prodana automobila, porast od 13,7%.
-Audi – 246.880 prodanih automobila, porast od 15,7%.
-BMW – 233.160 prodanih automobila, porast od 11,2%.
-Škoda – 168.561 prodano vozilo, porast od 17,1%.
-Opel – 144.901 prodano vozilo, porast od 0,2%.
Na gornjem popisu dva su podatka vrijedna pažnje. Prvi je da svaka od gore navedenih marki uživa u povećanju prodaje. Rekord u prvih šest drži Audi sa skoro 16% porasta prodaje.
Drugi je da je Volkswagen apsolutni lider. Prodao je više od pola miliona automobila. Mercedes, drugi na ljestvici, ima upola lošiji rezultat.
U Top 10 njemačkog automobilskog tržišta udjeli su podijeljeni pola-pola. Pola proizvođača su domaći brendovi, a pola strani. Iako, primjerice, Škoda i Seat još uvijek pripadaju Volkswagen grupi. Dakle, donekle su Nijemci. Zadnje tri stavke na popisu ispadaju tipično nenjemačke. Oni pripadaju Fordu, Hyundaiju i Fiatu.
Ford je u Njemačkoj 2023. godine prodao više od 116.500 automobila. No, rezultat nije za slavlje, jer znači preko 11% smanjena prodaje.
Hyundai se može pohvaliti prodajom od preko 106.000 primjeraka. To mu daje povećanje od 1,2%.
Zapravo, najveće iznenađenje donosi posljednja stavka u Top 10. Italijanski brend u BiH zauzima marginalnu poziciju. U Njemačkoj je FIAT 2023 prodao preko 76,5 hiljada automobila.