Najveća evropska politička stranka želi da zaustavi zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem
Prošle sedmice, Euractiv je dobio kopiju manifesta grupe Evropske narodne partije (EPP) desnog centra. Manifesti obično imaju za cilj da biračima pruže uvid u vrijednosti koje podržavaju kada podržavaju kandidate. Ključno otkriće sa stanovišta transporta izazvalo je interesovanje, izražavajući privrženost stranke postepenom ukidanju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi.
Dosljedno se protiveći zabrani motora s unutrašnjim sagorijevanjem 2035., EPP, na čelu s njemačkim zakonodavcem Jensom Giesekeom, koji je predstavljao stranku u raspravama o standardima CO2 za vozila, kritizirao je ono što oni nazivaju "ideologijom zabrane" Komisije. Gieseke je dugo upozoravao na odluku o postupnom ukidanju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, predviđajući "efekat Havane", pri čemu će Evropljani decenijama nastaviti da voze stare automobile sa unutrašnjim sagorijevanjem, što je slično situaciji u kubanskoj prijestolnici
Ovaj stav je u skladu s pristupom EPP-a dekarbonizaciji "otvorenim u tehnologiji", naglašavajući izbjegavanje EU da favorizira specifične tehnologije, kao što su električna vozila, što je osjećaj koji dijeli i Evropska komisija, iako sa skepticizmom kritičara. Međutim, ono što privlači više pažnje je eksplicitna deklaracija EPP-a da se "revidira [zakon] što je prije moguće". Ova izjava nosi značajne implikacije, jer najveća grupa u Evropskom parlamentu izražava namjeru da preispita već usvojeni zakon.
U martu prošle godine, Njemačka i Evropska unija postigli su kompromis o predloženoj zabrani počevši od 2035. Proizvođači automobila i dalje mogu prodavati vozila sa ICE-om ako rade na e-gorivo. E-gorivo, proizvedeno kroz proces koji uključuje hvatanje ugljika i proizvodnju vodonika iz obnovljive energije, smatra se neutralnim ugljikom tokom sagorijevanja, jer se zarobljeni CO2 vraća u atmosferu.