Izvoz marokanske autoindustrije u EU je iznosio 15.1 milijardu eura, što je predstavljalo 30-procentni rast u odnosu na godinu ranije. Ispred je samo Kina sa 782.000 izvezenih automobila u Evropsku uniju u 2023. godini.
Što se broja proizvedenih vozila tiče, prvo mjesto u Africi drži Južnoafrička Republika, ali i po tom kriterijumu se očekuje da će Maroko doći na prvo mjesto, navodi Index.hr.
AfricaNews u svom ranijem članku navodi da značajnu ulogu u Maroku imaju francuske fabrike. U njima se, između ostalog, proizvode Renault Clio, Dacia Sandero i Dacia Jogger. Stellantis u Maroku proizvodi Peugeote, Opele i Fiate, a kineski, japanski, američki i korejski proizvođači proizvode brojne delove. Kineski BYD već dugo najavljuje izgradnju fabrike, ali to se još nije dogodilo.
Analitičari očekuju da će marokanski izvoz automobila nastaviti da raste, pri čemu će u njemu rasti i procenat broja električnih vozila. Glavna izvozna tržišta su Španija, Francuska, Njemačka i Italija.
Marokanski ministar industrije i trgovine Rijad Mezur planira da će 60 posto godišnje proizvedenih vozila biti električno do 2030. godine. Većina će se izvoziti u Evropu.
Maroko je postao ključni saveznik Evropske unije u kontroli migracija i borbi protiv terorizma te je glavni trgovinski partner EU u afričkoj regiji Magreb. U sklopu trgovinskog sporazuma s Briselom ima povlašćeni pristup tržištu EU.