"Očekujemo ograničeno poboljšanje marže i novčanog toka u 2025. i 2026. za proizvođače automobila u SAD-u. Vjerojatno je skromno pogoršanje kreditne sposobnosti u automobilskom sektoru; posebno za neke dobavljače automobila s nižim rejtingom", istaknuo je direktor S&P Global Ratings Autos Nishit Madlani, prenosi Svijet.hr.
Konkretno, očekuje se da će sve veća nezaposlenost utjecati na kupovnu moć potrošača i ograničiti rast prodaje automobila u SAD-u na 1% do 2% u 2025. i 2026. S&P očekuje pad od 6% do 8% u prosječnim transakcijskim cijenama za nova vozila do 2025. kao proizvođači automobila povećati poticaje i potrošači se odlučuju za više jeftinijih opcija unutar segmenata. Nakon slabije prodaje od očekivane do sada u 2024., predviđa se da će se prodaja baterijskih električnih vozila i plug-in hibrida poboljšati s mnogim lansiranjima po pristupačnijim cijenama, što će dovesti do tržišnog udjela kombiniranog segmenta koji će se približiti 20% do kraja 2026.
Što se tiče zarade, u 2025. i 2026. godini predviđa se ograničeno poboljšanje marže i novčanog toka za izdavače automobila u SAD-u zbog pritiska na proizvođače automobila i trgovaca da snize cijene, trajno visokih zahtjeva za istraživanje i razvoj i visoke inflacije plata u cijelom sektoru. S&P-ov osnovni scenarij je da će prodaja automobila u SAD-u ostati nepromijenjena u 2024. na oko 15,5 miliona jedinica i porasti 1% do 2% u 2025., prenosi SEEbiz.
Stav S&P-a o dijelu automobilske industrije koji se bavi električnim vozilima također je oprezan.
"Nakon usporavanja rasta tržišnog udjela za električna vozila i porasta zaliha za nekoliko modela, vjerujemo da će sljedeći val kupaca ostati cjenovno osjetljiviji i ovisiti o materijalnim poboljšanjima u rasponu baterija, infrastrukturi punjenja i tehnologiji", istaknula je bonitetna agencija. S&P vidi značajan pritisak konkurencije u 2025. i 2026. za sve proizvođače automobila. S&P je ukazao na velike gubitke tržišnog udjela ove godine za Teslin (NASDAQ:TSLA) Model 3 unatoč višestrukim sniženjima cijena.
"To bi moglo usporiti rast prihoda i odgoditi paritet profitabilnosti za električna vozila u odnosu na naslijeđene proizvode vjerovatno nakon 2027., posebno za izdavatelje koji ne postižu ekonomiju razmjera", upozorio je S&P.