Evropska komisija prošlog je tjedna upozorila da razmatra uvođenje kaznenih carina na kineska električna vozila u potezu koji bi također mogao pogoditi njemačke proizvođače automobila koji proizvode u Kini za izvozno tržište.
Prema Destatisu, uvoz kineskih električnih vozila u snažnom je porastu, pri čemu je 29,0% od 447.200 jedinica uvezenih u Njemačku prošle godine došlo iz Kine. Sljedeća je bila Južna Koreja, daleko iza s 9,9%, ili 44.200 jedinica, a slijedi je Češka s 9,3%, ili 41.600 jedinica.
Udio Kine u 2022. iznosio je 12,0%, a 2020. 7,7%.
Komisija od jeseni ispituje uvoz kineskih električnih automobila zbog državnih subvencija koje narušavaju tržišno takmičenje u bloku.
Prema podacima Komisije, kineski električni automobili su oko 20% jeftiniji od modela proizvedenih u Evropskoj uniji. Tu razliku pripisuje nepravednim državnim subvencijama.
Konačna odluka o tarifama još nije donesena jer se traži rješenje problema.