Naprimjer, ako uključite prvu brzinu nakon vožnje u trećoj, to će brzo dovesti do prekoračenja brzine u crvenoj zoni, a ako se ovo stanje nastavi, može uzrokovati ekstremno oštećenje motora.
Ako u vožnji ubacite u pogrešan stepen prenosa, motor će često zastati i nećete moći da se pomjerite. Uglavnom, možete da oštetite motor ako vozite previsokim rasponom brzina.
Nakon što se mjenjač pokvari, veliki troškovi popravke više su pravilo nego izuzetak, a list Auto Bild navodi, prenosi b.92, koje najčešće greške vozači prave.
Prebrzo mjenjanje brzina
Unutar manuelnog mjenjača postoje zupčanici koji su obično različitih veličina i osiguravaju različite stepene prenosa. Dok se jedan zupčanik okreće istom brzinom kao i točak, drugi se okreće ili sporije ili brže, a ako bi rukavac mjenjača spojio dva zupčanika, oni moraju da se okreću istom brzinom. Danas postoje sinhroni prsteni koji obavljaju taj posao, i rade kao neka spojnice između dva zupčanika.
Ako prebrzo mjenjate brzine, sinhroni prsten nema vremena za nježno prilagođavanje brzine prema brzini točka, i onda se troši ubrzano, ili čak puca. Ako sporo mijenjate brzine, sinhroni prsten će se vremenom istrošiti, ali znatno manje, a i rizik od slučajnog prebacivanja u niži stepen prenosa umjesto u viši je značajno manji.
Naslanjanje na ručicu mjenjača
Ovaj "cool" gest zapravo oštećuje prenos. Ako tokom vožnje uvijek držite ruku na ručici mjenjača, automatski opterećujete rukavac mjenjača. Ovaj pritisak stvara neku vrstu napetosti u mjenjaču, što ne samo da ga dodatno opterećuje već i ležajevi mjenjača takođe trpe zbog toga. Vaše ruke bi uvek trebalo da budu na volanu tokom vožnje, kako biste osigurali najveću moguću bezbjednost.
Pogrešno stiskanje kvačila
Još jedna greška kod brzog i sportskog mjenjanja brzina: papučica nije pritisnuta pravilno ili pravovremeno. Ova mala nepažnja takođe može rezultovati skupim kvarovima. Ukoliko se ne odvoji u potpunosti veza snage između motora i mjenjača, ili se to ne učini na vrijeme, a ipak prebacite u sljedeći stepen prenosa, mjenjač često reaguje glasnim škripanjem.
Ovaj zvuk nastaje zato što sinhroni prstenovi ne mogu da ubrzaju dva zupčanika tokom procesa prebacivanja. U najgorem slučaju, možete uzrokovati "gubitak zuba" u zupčanicima, a nakon što izgubi nekoliko zuba, popravke postaju jako skupe.
Zanemarivanje održavanja
Kako bi mjenjač dugo ostao u dobrom stanju, potrebno je redovno da se servisira. Mnogi proizvođači automobila uopšte ne osiguravaju održavanje mjenjača, naročito kada se radi o ulju za mjenjače, jer često postoji klauzula "puniti doživotno".
Međutim, trebalo bi da znate da proizvođači automobila često osiguravaju samo životni vijek od oko 200.000 kilometara za automobil, ali da uz redovno održavanje mjenjač zapravo može trajati mnogo duže. Tokom vremena, ulje mjenjača takođe stari - u nekom trenutku jednostavno više ne podmazuje ležajeve. Iako proizvođači to ne zahtijevaju, ulje u mjenjaču bi trebalo redovno mijenjati.
Generalno gledano, ako pazite na nivo ulja u mjenjaču, redovno ga mjenjate i glatko mjenjate brzine, mjenjač će imati dug život.