Ovo je električni auto s najbržim punjenjem baterija na svijetu
Ipak, među njima se jedan automobil istakao. Kako pokazuje nezavisno istraživanje koje je sproveo P3 Group, danas postoji nekoliko automobila koji će za manje od 20 minuta na punjaču obezbijediti 300 km dometa. Među njima je najuspješniji Lotus s osjetno boljim rezultatom.
Ovde ne mislimo na njihov hipersportski model koji performansama (i cijenom) konkuriše Neveri, već o modelu Emeya. I ovaj Lotus je veoma brz, ali ono što je ovde važno jeste da se baterija od 102 kWh puni od 10 do 80% kapaciteta za samo 14 minuta.
Priključen na DC punjač snage čak 400 kW, ovaj zanimljivi automobil je postigao maksimalnu snagu punjenja od 402 kW te prosječnu snagu (brzinu) punjenja od 331 kW. Impresivno, s obzirom na to da danas električni automobili u proseku nude snage ispod 200 kW.
Lotus Emeya
Nažalost, u ovom testu nije obuhvaćen Porsche Taycan s deklarisanom maksimalnom snagom punjenja od 320 kW, kao ni Nevera za koju proizvođač tvrdi da može da podnese snage do 500 kW, prenosi Index hr.
Uz Lotus, na testu je bilo još devet modela, među kojima je i nekoliko posebno zanimljivih poput električnih aduta Mercedesa i BMW-a te neizbežnog Tesle i nove Kije EV9. Upravo korejski proizvođač je iznenadio jer uprkos 800-voltnoj arhitekturi nije postigao značajne snage punjenja.
U svakom slučaju, posebno je zanimljivo vidjeti krive punjenja. Lotus s vremenom gubi prednost, ali ipak ostaje iznad konkurencije u svim fazama. Tako možemo vidjeti kineski XPeng koji startuje snažno, a zatim nakon određenog vremena snaga punjenja rapidno pada.
Što sve u praksi znači, najbolje govori podatak da će Lotus Emeya nakon samo 10 minuta na punjač dodati 310 km dometa. Naravno, jedini je problem pronaći ovako snažan punjač. S druge strane, automobili pokretani fosilnim gorivom pune rezervoar goriva za manje od dva minuta.
Još tri automobila nakon 10 minuta na punjaču dobijaju preko 200 km dometa, a vrlo blizu je i Tesla Model Y sa 193 km. Zanimljivo je uporediti i rezultate dva najžešća konkurenta s nemačkim potpisom, Mercedesa i BMW-a. EQS je daleko uspješniji, na kraju je zauzeo 2. mjesto odmah iza Lotusa, dok je BMW na samom začelju. Jedini gori od bavarske krstarice je jeftini kineski BYD Atto 3.