Prodaja na kineskom tržištu pala je gotovo za trećinu zbog, kako tvrde u upravi, teške ekonomske situacije. Smanjila se i prodaja na sjevernoameričkom tržištu, za pet posto, zbog kašnjenja vozila na carini.
Svijetla točka bilo je matično tržište u Njemačkoj, prenosi Hina, gdje su isporuke porasle za osam posto. U ostatku Ebrope prodaja je porasla za jedan posto, a na ostalim svjetskim tržištima, uključujući Afriku, Latinsku Ameriku, Australiju, Japan i Koreju, za tri posto.
Pad je bio u određenoj mjeri očekivan, tvrde u upravi, s obzirom na obnovu flote, poput električnog sportskog automobila Porsche Taycan, modela Panamera, Cayenne i Macan te ‘klasika’ 911.
Analitičari su pak upozorili da bi Porscheu mogle naškoditi i trgovinske napetosti u odnosima EU i Kine.
Prijedlog Europske komisije o uvođenju konačnih dodatnih carina na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine dobio je potrebnu podršku zemalja članica i stupit će na snagu najkasnije krajem mjeseca, prema priopćenju Bruxellesa.
Peking je pak naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na uvoz benzinaca iz EU s motorom zapremnine veće od 2,5 litara. Glavni stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin smatra da bi trebale biti podignute s 15 na 25 posto, prenose Financije hr.
Takav odgovor Pekinga najviše bi naškodio upravo Porscheu, upozorili su analitičari, budući da automobile uglavnom proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu koja čini četvrtinu njegove globalne prodaje.