Fotografija iz vazduha logističke lokacije KAT-a u blizini lučkog grada Esena u Severnoj Rajni-Vestfaliji pokazuje koliko su stvari loše. Hiljade novih automobila stoji parkirano i niko ne želi da kupi.
Skoro šest hiljada novih skupih automobila parkirano je na ogromnom mestu na sjeveru Esena. Ovo područje pored gradske luke je pretovarno mesto za automobile najvećih proizvođača automobila u zapadnoj Njemačkoj. Ali nikada u historiji ove logističke kompanije, nije desilo da ovdje nije bilo dovoljno prostora, piše „Bild“.
„Nikada nisam naišao na ovako nešto, a radim ovdje više od deset godina. Automobili samo stižu, ali jedva da odlaze. To se objašnjava činjenicom da su saloni proizvođača automobila također potpuno puni. Čak i posle vikenda, kombiji ostaju na licu mesta potpuno natovareni i ne kreću za isporuku u ponedjeljak ujutru, kaže jedan zaposleni u intervjuu za Bild.
Gotovo sva parking mjesta na parkingu sa mnogo električnih vozila su zauzeta. Čak i na velikom broju ogromnih autotransportera parkiranih ispred punkta, svako mjesto je već zauzeto. Drugim riječima: sa cijenom novog automobila od 50 hiljada eura, ogromna imovina miruje. Zaposleni procjenjuju da je vrijednost vozila na mjestu primopredaje najmanje 300 miliona eura.
Razlog gomilanja novih automobila je jednostavan koliko i tužan: niko više ne želi da ih kupuje!
„Ovdje ima mnogo automobila koji su isporučeni prije više od šest meseci, sada imamo čak i nove automobile koji ovde stoje više od godinu dana“, kažu zaposleni.
Većina modela u logističkom centru su Volkswagen i Audi. Zašto se ne mogu isporučiti klijentu? „Prvo, oni su preskupi, a drugo, postaje sve jasnije da strategija električnih vozila ne funkcioniše kako je obećano“, rekao je zaposleni. Za njega je uzrok problema jasan: "Nema dovoljno infrastrukture za punjenje i dometa za električna vozila. Sada svi imamo problem."
Prema posljednjim podacima nemačkog saveznog ministarstva saobraćaja i digitalne infrastrukture, od januara do oktobra ove godine registrovano je 168.610 novih vozila marke Audi, što je za 18 posto manje nego prethodne godine.
Proizvođači kao što je Ford u Kelnu odgovaraju na slabu potražnju smanjenjem radnog vremena ili smanjenjem broja radnih mjesta. Prepuna mjesta za pretovar često su reakcija na nedostatak potražnje.
Međutim, u krizi postoje i pobjednici i poraženi.
„Nije tako loše za nas da proizvođači automobila plaćaju svoja parking mesta, kaže zaposleni u odjeljenju za automobilsku logistiku.
I kupci također imaju koristi od stagnirajuće automobilske industrije.
Stručnjak za automobile Švope kaže: „Proizvođači će nastojati da se otarase modela koje je teško prodati sniženjima prije nego što predugo stoje na parkingu. Mogućnosti za smanjenje cijena vjerovatno će se povećati u narednim sedmicama.“