Proizvođači automobila se u Evropi suočavaju s rizikom od plaćanja ogromnih kazni
Vjerovatno ste se u posljednje vrijeme zapitali zašto su automobilske kompanije prisutne u Evropi opsjednute raznoraznim hibridima i električnim vozilima. Stvar je prije svega u tome što žele da se zaštite od paprenih penala vezanih za prekomjernu emisiju. Za svaki prekomjeran gram CO2 u okviru svojih flota, proizvođači automobila plaćaju 95 eura.
Neko će reći, u redu, to i nije tako mnogo kada u obzir uzmemo da posla imamo s takvim gigantima (s dubokim džepovima) kao što su Volkswagen grupacija ili Stellantis. Međutim, te kazne imaju tendenciju da se akumuliraju, budući da se primijenjuju za svaki prodati automobil. U prevodu, radi se o ogromnim sumama koje se ogledaju u stotinama miliona eura, u slučaju da prodaja hibrida i elektromobila nije dovoljna da kompenzuje prodaju modela s konvencionalnim pogonom.
To je takođe jedan od razloga zašto je takozvani „downsizing“, odnosno smanjivanje radne zapremine i broja cilindara motora, postao pravilo u Evropi a ne izuzetak, prenosi Autoblog rs.
Proliferacija manjih, elektrifikovanih pogonskih sklopova ima globalni uticaj, jer je Evropa jedan od najvažnijih regiona za automobilsku industriju. Proizvođači automobila moraju da se prilagode strogim propisima u EU, a to utiče na razvoj novih automobila i motora.
Trenutni flotni cilj što se emisije tiče, koji iznosi 115,1 g/km (na osnovu WLTP ciklusa), u 2025. će biti smanjen za oko 19 posto, na 93,6 g/km, što većinu proizvođača automobila stavlja u rizik.
Istraživanje koje je sprovela analitička kompanija Dataforce, ukazuje na zabrinjavajuću budućnost za mnoge kompanije koje prodaju vozila u Evropi. U junu 2024., samo su Tesla i Geely bili ispod flotnog proseka koji će na snagu stupiti 2025.
Prema Evropskoj komisiji, svaka kompanija ima sopstveni cilj, izračunat na osnovu prosječne mase njihovog voznog parka. Drugim riječima, kompanije koje prodaju više SUV vozila imaju više ciljeve od onih s pretežno manjim vozilima. U 2020., proizvođači automobila platili su oko 510 miliona evra zbog neostvarivanja ciljeva vezanih za smanjenje emisije ugljen-dioksida, a treba imati u vidu da je regulativa bila opuštenija.